گوناگون

درمان خانگي براي زردي دندان ها

سلامت نیوز:زرد شدن دندان ها مي تواند نشانه پوسيدگي و تراکم جرم باشد. اين امر در پي مصرف غذاهاي مختلف نيز ايجاد مي شود اما از طريق چند نکته ذکر شده در اين مطلب به نقل از «Prevention»، مي توان زردي دندان را از بين برد و ظاهر آن را زيباتر کرد.

ريحان:اين گياه علاوه بر اين که درمان بسياري از دردهاست، سفيد کننده دندان نيز به حساب مي آيد و از دهان در برابر مشکلات و بيماري هاي متعدد محافظت مي کند. برگ هاي ريحان را خشک و آسياب کنيد سپس به خميردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنيد.

نمک:نمک يکي از قديمي ترين درمان ها براي رفع زردي دندان هاست. کافي است مقداري نمک و زغال را با هم مخلوط و دندان را با آن تميز کنيد. دانه هاي نمک، صيقل دهنده است و لايه زرد چسبيده روي دندان را از بين مي برد. اين روش نسبت به خميردندان اثر ملايم تري دارد.

پوست پرتقال:پوست پرتقال درمان عالي براي بوي نامطبوع دهان و زردي دندان است.

کافي است قبل از خواب، پوست پرتقال را به دندان بماليد.

ترکيب کلسيم و ويتامين C موجود در آن، ميکروب هاي دهان و زردي دندان را از بين مي برد و باعث خوشبو شدن دهان مي شود. مي توان پودر پوست پرتقال را نيز به خميردندان اضافه کرد.

هويج:فيبر موجود در هويج به عنوان پاک کننده دندان عمل مي کند. جرم ها و زردي دندان را نيز از بين مي برد.

چريش:از قديم، از چريش به عنوان سفيد کننده دندان استفاده مي شود.

با چوب درخت چريش نه تنها ذرات غذاي گير کرده از بين دندان خارج مي شود بلکه بوي بد دهان نيز از بين مي رود و زبان نيز تميز مي شود. اين گياه خاصيت طبيعي ضدباکتريايي و ضدعفوني کننده دارد.

جوش شيرين:اين ماده اسيدهاي موجود در دهان را خنثي مي کند و صيقل دهنده ملايم است. ماليدن جوش شيرين به آرامي به دندان، کمک مي کند تا لايه هاي زرد از بين برود. مي توان اين پودر را به خميردندان نيز افزود.

منبع:روزنامه خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا