گوناگون

پزشکیان: مردم را درگیر اجرای طرح تحول سلامت کنیم

سلامت نیوز: ‌نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس وشورای اسلامی گفت: در اجرای طرح تحول سلامت باید مردم پای کار بیایند.

مسعود پزشکیان در حاشیه بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت اجرای طرح تحول سلامت در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سیاست‌های کلی، تجهیزات، دارو و کنترل قیمت‌ها از جمله اولویت‌های بهداشت و درمان باید باشد.

وی تغییر سیاست‌های مصرف در امر بهداشت و درمان از سوی مردم را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: نحوه مشارکت و سیاست های مصرف باید از سوی نهادهای ذی ربط به درستی برای مردم تبیین شود.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت تمام مردم و مسئولان در امر اجرای طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: اگر مشارکت‌های فعالانه صورت نگیرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخواهد توانست به نتایج مطلوب درست یابد.

پزشکیان اظهار کرد: هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که بتوانیم بستر های مناسبی را برای افرادی که داری گرفتاری های متعددی هستندفراهم کنیم تا دیگر دغدغه بهداشت و درمان نداشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز زدایی در اجرای طرح تحول سلامت گفت: پیشنهاد می کنم سرانه سلامت چند استان در یک پکیج اجرا شود و مکانیسم های ارجاع و پرداخت را برای مثال در محدود شمالغرب کشور با توجه به سرانه به خود این منطقه واگذار کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا