Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

دنا پلاس اتوماتیک پلاگین هیبرید هم توسط ایرانخودرو معرفی شد + عکس

دنا پلاس اتوماتیک پلاگین هیبرید در حالی توسط ایرانخودرو معرفی شده است که  گروه صنعتی ایران خودرو بعد از تولید سه نسخه از دنا ، دنا معمولی، دنا پلاس و دنا پلاس توربو از نسخه خاص این خودرو یعنی دنا پلاس اتوماتیک پلاگین هیبرید، در پنجمین همایش صنعت خودروی کشور پرده برداری کرد.

این خودرو که نتیجه تلاش مهندسان بومی می باشد،از فناوری هیبرید در کنار شارژ برق شهری به طور مستقیم به همراه گیربکس اتوماتیک بهره مند است.در حال حاضر اطلاعاتی از شیوه عملکرد و پیشرانه بنزینی و برقی این خودرو انتشار نیافته است.

خودروی دنا پلاس هیبرید مجهز به دو نیرو در جهت برنامه راهبردی گروه صنعتی ایران خودرو و نیاز مشتریان طراحی گردیده است.این خودرو در حالت برقی میتواند 90 کیلومتر را در حالت شارژ کامل بپیماید.گفته شده است که سطح آلایندگی این خودرو در حالت برقی برابر با صفر می باشد.

موتور برقی دنا پلاس اتوماتیک پلاگین هیبرید برابر با 220 نیوتن متر می باشد و قدرت آن هم تقریبا 140 اسب بخار است.ضمنا در دنا پلاس هیبریدی از باتری لیتومی 14 کیلو وات ساعت استفاده شده است.

احتمال می رود طرح تولید دنا پلاس اتوماتیک پلاگین هیبرید در سال آینده با همکاری شرکت پانچ بلژیک برای قسمت جعبه دنده دنا پلاس توربو شروع شود.به احتمال بسیار این خودرو با قیمت بیشتر از 70 میلیون تومان عرضه خواهد شد.در حال حاضر هیچ گونه خبر رسمی از زمان عرضه این خودرو در بازار کشور انتشار نیافته است.

اما آنچه مشخص است این است که طبق شنیده ها، پروژه بعدی ایران خودرو برای خانواده خودروهای ملی آن، عرضه دنا پلاس توربو اتوماتیک در سال ۹۷ است که با همکاری کمپانی پانچ بلژیک گیربکس آن طراحی و آزمایش شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا