Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

شارژ گوشی با اشعه لیزر فناوری جدیدی از دانشمندان دانشگاه واشنگتن

شارژ گوشی با اشعه لیزر فناوری جدیدی است که به تازگی توسط دانشمندان دانشگاه واشنگتن رسانه ای شده است. اگر چه تا به امروز فناوری های مختلفی برای شارژ گوشی اختراع شده است اما شارژ گوشی با اشعه لیزر روش جدید است که باید در انتظار کارایی و توسعه آن نشت.

توضیح بیشتر در خصوص شارژ گوشی با اشعه لیزر این که در این تکنولوژی جدیدی داشنمندان با استفاده از اشعه لیزر و به صورت بی‌ سیم توانسته اند که تلفن همراه را شارژ کنند.

با این حال اگر این فناوری توسعه یابد باید به‌ زودی شاهد شارژ گوشی با اشعه لیزر آن هم به‌ صورت بی‌سیم باشیم که به گفته ی دانشمندان دانشگاه واشنگتن این فناوری جدید راهی جدید و مطمئن برای شارژ گوشی خواهد بود.

این امر بدین معناست که گوشی شما می‌تواند از طریق فرستنده لیزری که در آن سوی اتاق قرار گرفته است، شارژ شود؛ بدون آن که نیاز باشد به چیزی وصل شود.

شارژ گوشی با اشعه لیزر

شیام گلاکوتا سرپرست پروژه شارژ گوشی با اشعه لیزر می‌گوید:

در حالی که دانمشندان دانشگاه واشنگتن در حال طراحی این تکنولوژی بودند، ایمنی اولویت اول من بود و البته شارژ از طریق یک اشعه باریک لیزر که دو وات انرژی حمل می‌کند به دستگاه می‌ رسد و می‌تواند شارژ را تا فاصله 4/5 متری به وسیله منتقل کند.

تیم تحقیقاتی که این تکنولوژی را توسعه داده، امیدوار است که از این تکنولوژی در چندین دستگاه متفاوت، از دوربین گرفته تا کامیپیوتر و گوشی هوشمند، استفاده کند تا بدون استفاده از سیم و هرگونه وسیله‌ دیگری شارژ شوند که در این میان این اولین باری است که دانشمندان روشی توسعه داده‌اند که در آن از لیزر برای شارژ کردن گوشی هوشمند استفاده می‌شود.

به گفته متخصصان در این روزش می‌توان از اشعه‌ های باریک و مرئی لیزر برای شارژ گوشی استفاده کرد و همچنین با این تکنولوژی کاربران می‌تواند موبایلی خود را که آن طرف اتاق هم باشد ، شارژ کند که البته سرعت شارژ گوشی با اشعه لیزر درست برابر با روش شارژ سنتی یا همان پورت یو‌ اس‌ بی است.

تیم تحقیقاتی برای ساخت فناوری شارژ گوشی با اشعه لیزر از یک سلول نازک انرژی استفاده کرده است تا از گوشی همراه پشتیبانی کند؛ این سلول با استفاده از انرژی لیزر گوشی هوشمند را شارژ می‌کند.

علاوه بر این دانشمندان به صورت سفارشی چند ویژگی ایمنی به این فناوری اضافه کرده‌اند، از جمله یک فن خنک‌کننده صاف فلزی که روی گوشی هوشمند قرار می‌گیرد تا گرمای بیش از حد لیزر را از بین ببرد و همچنین به عنوان مکانیسم بازتابی کار کند تا وقتی فردی در مسیر اشعه شارژ قرار گرفت، لیزر را خاموش کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا