Mihanpostآثار تاریخیآشپزيعلمی و فناوریمحيط زيست

یافته های جدید داشتن دندان شیری در دایناسورها را اثبات می کند + عکس

یافته های جدید داشتن دندان شیری در دایناسورها را اثبات می کند . حالا محققان طی مطالعات اخیر خود روی گونه ای خاص از دایناسورها تایید کرده اند که آنها با دندان متولد شده و با رسیدن به سن بزرگسالی دندان ها را از دست می دهند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

وجود دندان شیری در دایناسورها یک ویژگی منحصر بفرد است که در هیچ کدام از موجودات ماقبل تاریخ وجود نداشته . دانشمندان به تازگی در شمال غربی چین تعداد ۱۹ عدد فسیل دایناسور Limusaurus را کشف کرده اند که از یک تا ده سال سن دارند آنها با بررسی این فسیل ها متوجه شدند که دایناسور های کوچکتر دارای دندان های تیز و قدرتمندی بوده اند و دایناسور های بالغ تنها دارای نوکی ضعیف  بوده و فاقد نیز  دندان هستند .

باستان شناسان این مجموعه از دایناسور ها را در استان ژینجیانگ چین به گونه ای کشف کردند که بظر می رسید در یک گودال گل گرفتار شده و در همان مکان جان خود را از دست دادند . البته باید گفت که تا کنون به ندرت پیش آمده مجموعه ای از دایناسور ها از یک نوع و در سنین مختلف در یک مکان کشف شوند و این می تواند اطلاعات بسیار مفیدی را از گونه دایناسور های Limusaurus  به دانشمندان ارائه کند .

دندان شیری در دایناسورها

دایناسور های Limusaurus  بصورت کلی دارای جثه نسبتا کوچکی هستند . آنها دارای دو پا بوده و دست های بسیار کوتاهی داشته اند و روی سطح بدن این گونه نیز پر هایی رو به پایین وجود داشته که بخشی از بدن آنها را می پوشانیده . گفته می شود بزرگترین نوع از این گونه دایناسور ها تنها دو متر قد داشته است .

اما دانشمندان دانشگاه جورج واشنگتن گونه Limusaurus را با شترمرغ های استرالیایی فعلی مقایسه می کنند . آنها اعتقاد دارند که شتر مرغ های استرالیایی گونه های ارتقا یافته Limusaurus هستند .

همچنین گفته شده که در داخل بدن دایناسور های بزرگسال این مجموعه سنگ هایی به نام سنگ معده وجود داشته که برخی از این دایناسورهای گیاه‌خوار، گیاهان را می‌بلعیدند تا مواد گیاهی در داخل معده آسیاب شود و دایناسورهای کوچک‌تر فاقد این قابلیت بوده‌اند.

جالب است بدانید وجود دندان شیری در دایناسورها و از دست دادن آنها در بزرگسالی به این معنا است که آنها در ابتدای تولد از حشرات و مهره داران تغذیه می کردند و پس از بزرگسالی به سمت گیاه خواری می روند.

منبع : bbc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا