Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرگردشگری

شبکه های اجتماعی متقاضیان ویزا آمریکا بررسی خواهد شد

شبکه های اجتماعی متقاضیان ویزا آمریکا بررسی خواهد شد تا با این کار احتمال بروز حملات تروریستی توسط مسافران به این کشور را به حداقل برساند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در با میهن پست همراه شوید .متقاضیان ویزا آمریکا از این پس باید در فرم مخصوص ویزا موارد شبکه های اجتماعی را بصورت اجباری پر کنند . در این فرم نام ۳۸ شبکه اجتماعی پرطرفدار ذکر شده که  اگر متقاضیان ویزا در هر کدام از آنها دارای حساب کاربری هستند باید نام کاربری خود را در آن وارد کنند تا مسئولان وزارت امنیت داخلی آمریکا بتوانند آنها را بصورت دقیق بررسی کنند .

در این میان ۴۰ کشور از جمله اتریش ، باهاما ، باربادوس ، بلژیک و …  در جهان وجود دارد که شهروندان آنها می توانند بدون ویزا به آمریکا سفر کنند . سازمان امنیت داخلی آمریکا  اعلام کرد که برای این دسته از افراد نیز سوال مشابهی طراحی کرده که پیش از ورود باید به آنها پاسخ دهند .

اما باید گفت که این قانون برای بررسی تمایلات تروریستی و ارتباطات آنلاین افراد به فرم متقاضیان ویزا آمریکا افزوده شده و این بدان معنا است که مسئولان امنیتی آمریکا قصد دارند در این مورد حساسیت بیشتری به خرج دهند .

متقاضیان ویزا آمریکا

حالا اما گروه‌ های مدافع حقوق بشر و آزادی‌ های فردی در آمریکا از این موضوع ابراز نگرانی کرده اند و آن را ابزار فشاری بر اعراب و مسلمانان می دانند .  این گروه ها حتی به افراد توصیه کرده اند که اگر مجبور به ارائه حساب کاربری خود در فرم ویزا شدند حتما تمامی نکات امنیتی برای حفظ حساب کاربری خود را رعایت کنند تا سازمان های امنیتی نتوانند از طریق هک به اطلاعات شخصی آنها دسترسی داشته باشند .

جالب است بدانید که در دسته بندی های سازمان های امنیتی آمریکا احتمال انجام حملات تروریستی توسط اعراب و مسلمانان بیشتر از گروه های دیگر است .

منبع : apdnews

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا