گوناگون

دومین همایش ملی صنایع ابریشم در بخش بایگ تربت حیدریه برگزار شد

81173585 5712145

به گزارش ایرنا، رییس همایش ملی صنایع ابریشم روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری این همایش یک روزه آشنایی با جدید ترین تحقیقات در حوزه پژوهش در صنعت ابریشم است.

ˈعلیرضا کرباسیˈ افزود: به دنبال شناخته شدن صنعت ابرایشم و چالش های موجود آن هستیم و این گونه همایش ها کمک می کند تا مناطقی که در گذشته قطب مهم ابریشم کشور بوده، احیا شود.

وی اظهار کرد: حدود 20 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که تمامی این تعداد به صورت کتابچه ای چاپ خواهد شد.

رییس دانشگاه عالی تربت حیدریه افزود: چند سالی است که صنعت ابریشم در کشور دچار رکود شده و متاسفانه محققین و پژوهشگران نیز در حوزه ابریشم و صنایع تبدیلی آن تحقیقات کمی انجام داده اند.

وی بیان کرد: 70 درصد از تولید ابریشم کشور در شهر بایگ تربت حیدریه صورت می گیرد و این همایش نیز در این بخش با هدف حمایت از نوغانداران انجام شده است.

طبق برخی آمارها سالانه 16 تن نخ ابریشم در بخش بایگ تربت حیدریه تولید می شود.

براساس این آمارها، همچنین حدود هزار و 200 کارگاه ابریشم کشی سنتی در تربت حیدریه و روستاهای حومه از جمله بایگ فعال و نیمه فعال است و هر کارگاه و دستگاه ابریشم کشی درهشت ساعت کار، پنج کیلوگرم پیله خشک را به نخ ابریشم تبدیل می کند.

/659/2691/330

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا