Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ربات غول‌ پیکر واقعی توسط یک شرکت کره‌ ای‌ طراحی و ساخته شد

ربات غول‌ پیکر واقعی توسط یک شرکت کره‌ ای‌ بنام هانکوک میرائی تکنولوژی در حالی ساخته شده است که این ربات ظاهری شبیه به ربات های موجود در فیلم های علمی تخیلی دارد اما بر خلاف آنها کاملا هوشمند بوده و قابلیت کنترل به وسیله یک راننده انسانی را دارد . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

همه ما در فیلم های علمی و تخیلی بسیار زیادی ربات های غول‌ پیکری را دیده ایم که یک انسان در آنها بوده و با استفاده از قدرت ربات در حال انجام کارهای قهرمانانه و یا خرابکارانه است . اما باید گفت که هیچ کدام از این ربات ها تا پیش از این بصورت واقعی ساخته نشده و تا کنون ماکت هایی بدون کاربرد بودند .

حالا یک شرکت کره ای به نام هانکوک میرائی تکنولوژی با کمک یکی از اعضای تیم طراحی ترنسفورمرز ، ترمیناتور و پلیس آهنی اقدام به ساخت یک ربات غول‌ پیکر کرده اند . این ربات غول‌ پیکر دارای قدی به طول چهار متر بوده و در حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد همچنین هر کدام از دو بازوی ربات نیز وزنی معادل ۱۳۰ کیلوگرم دارند.

این شرکت کره ای معتقد است رباتی که ساخته دارای کاربرد های بسیار زیادی همچون بلند کردن بارهای سنگین، ساختمان‌ سازی و حتی  فعالیت‌ های هسته‌ ای می باشد اما این نمونه تنها بصورت آزمایشی ساخته شده و باید به مرور و برای کاربرد های خاص به روز رسانی شود.

راننده این ربات که درون اتاقکی در دل ربات قرار دارد می تواند با دو پدال در زیر پاها ، ربات را به حرکت در آورده و با حرکت اهرم هایی که به دست رانند متصل است بازو های آن را تکان دهد و البته بد نیست بدانید که پروژه ساخت این ربات غول‌ پیکر از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و حالا پس از گذشت دو سال و با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری به پایان رسیده است .

منبع : phys

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا