Mihanpostپیشنهاد سردبیرشهر سازیمعماریمعماری ملل

مرتفع‌ ترین پل جهان در جنوب غربی چین افتتاح شد + عکس

مرتفع‌ ترین پل جهان در جنوب غربی چین در حالی افتتاح شد که قبلا نیز ما در میهن پست گزارشی تصویری از روند ساخت این شاهکار معماری چینی ها را برای شما کاربران همیشه همراه میهن پست به نمایش گذاشتیم و حالا این پل در حالی عنوان مرتفع‌ ترین پل جهان را به خود اختصاص داده که ارتفاع آن ۵۶۵ متر بوده و بودجه ای معادل ۱۵۰ میلیون دلار بران آن هزینه شده است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

بصورت کلی پل معلق پلی است که عرشهٔ آن از کابلهای معلق آویزان شده باشد. تاریخ این نوع پل‌ها به اوایل قرن ۱۹ باز می گردد . این نوع پل‌ها دارای کابل‌های معلق بین برجها، همراه با کابل‌های معلق عمودی هستند که وزن عرشه را تحمل میکنند. پل معلق را می‌توان مانند گویی در نظر گرفت که از یک نخ آویزان شده باشد، نخ مانع از افتادن گوی میشود اما گوی حتی با یک فوت شروع به حرکت و نوسان میکند. در پل‌های معلق نیز کابل‌ها وزن پل را تحمل میکنند اما پل نسبت به ملایم‌ترین نسیم‌ها و حتی حرکات ناگهانی وسایط نقلیه مانند مارپیچ رفتن و ترمزهای ناگهانی حساسیت نشان میدهد و شروع به حرکت میکند.از مزیت‌های این نوع پل نسبت به دیگر پل‌ها می‌توان به دهانه‌های بسیار عریض آن اشاره کرد، به همین دلیل از پل‌های معلق معمولاً در آبراه‌های شلوغ و پررفت‌وآمد استفاده میکنند.

حالا اما گروهی از دانشمندان دانشگاه جیائوتونگ چین به همراه گروه مهندسی بزرگراه گویژو و سازمان حمل و نقل گویژو طی یک پروژه سه سه سال موفق به ساخت مرتفع‌ ترین پل جهان شده اند . ارتفاع  این پل معلق از سطح زمین ۵۵۶ متر بوده و طول آن نیز ۱۳۴۱ متر است .

مرتفع‌ ترین پل جهان در این کشور استان‌ های یوننان و گوئیژو را بهم هم متصل کرده است . پیش از این کسانی که قصد داشتند از یکی از این استان ها به دیگری سفر کنند مجبور به طی مسافتی ۵ ساعته بودند اما حالا این میزان تنها به ۲ ساعت رسیده .

این پروژه در اکتبر سال ۲۰۱۳ با ارئه طرح از طرف وزارت راه و ترابری آغاز شد و پس از انجام مراحل تئوری در دانشگاه جیائوتونگ به مرحله ساخت رسید . در مجموع مرتفع‌ ترین پل جهان برای دولت چین ۱۵۰ میلیون هزینه داشته است .

اما جالب است بدانید که پیش از این پل معلق ساخته شده روی رود سیدو با ۵۳۹ متر ارتفاع مرتفع‌ ترین پل جهان محسوب می شد

منبع : newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا