Mihanpostآیفونپیشنهاد سردبیرموبایل و تبلت

سامسونگ تولیدکننده انحصاری نمایشگر های OLED اپل شد

اپل تولید انحصاری نمایشگر های OLED خود را به سامسونگ سپرده است این خبر در حالی صحت دارد که همه ما از رقابت های میان این دو غول تکنولوژی با خبر هستیم اما باید دید که چنین قرار دادی تا چه حد برای آیفون و سامسونگ پر سود خواهد بود . برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .به تازگی یک منبع تایوانی اعلام کرده که شرکت اپل قصد دارد تولید انحصاری نمایشگر های OLED گوشی های آیفون ۵.۸ اینچی خود را به شرکت سامسونگ بسپارد. زمزمه های این خبر ابتدا در اوایل سال ۲۰۱۶ و توسط روزنامه Korea Herald منتشر شد البته باید گفت که تا کنون هیچ کدام از طرفین این قرارداد آن را تایید و یا تکذیب نکرده اند و به همین دلیل هم احتمال می رود این خبر  صحت داشته باشد.

حالا حتی برخی از منابع اعلام کرده اند که بر اساس برآورد ها سامسونگ می تواند در هر ماه تا ۲۰ میلیون پنل نمایشگر OLED را برای اپل تولید کند و این موضوع سود بسیار زیادی را نصیب این کمپانی کره ای خواهد کرد و در عوض نمایشگر های  آیفون های  بعدی اپل ، باریک‌ تر و شفاف‌ تر شده و مصرف انرژی آنها نیز کاهش خواهد یافت.

همانطور که پیش تر در خبر ها داشتیم اپل قصد دارد تا در نیمه دوم سال ۲۰۱۷  سه مدل آیفون در ابعاد  ۴٫۷ اینچ، ۵٫۵  اینچ، و ۵٫۸ اینچی به بازار عرضه کند که تنها مدل ۵٫۸ اینچی آن دارای نمایشگر های OLED خواهد بود  اما گفته شده که اپل ۶۰ تا ۷۰ میلیون عدد از این مدل ۵٫۸ اینچی را به وارد بازار خواهد کرد.

نمایشگر های OLED

 نمایشگر های OLED در حقیقت  نوعی از پلیمر نورافشان هستند که توسط سونی در سال ۲۰۰۴ به وجود آمد و به نمایش همه گان در امد . این صفحه نمایش معمولاً داری جسم پلیمری است که اجازه میدهد ترکیبات آلی به خوبی در آن جمع شوند، این ترکیبات در ردیف‌ها و سطرهایی بر روی یک صفحهٔ صاف حامل طی یک فرایند انتشار ساده قرار میگیرند، این مجموعه از پیکسل‌هایی تشکیل شده که می‌تواند نورهای مختلف با رنگهای متفاوت از خود ساطع کند. این گونه سیستم می‌تواند در صفحهٔ تلویزیون صفحهٔ کامپیوتر و صفحهٔ وسایل قابل حمل مانند :موبایل، pocket PC قرار گیرد در موارد تبلیغاتی همچون بیلبوردهای تبلیغاتی از آن استفاده میشود.

البته جالب است بدانید که پیش از این هم در زمان اوج رقابت این دو کمپانی بزرگ اپل ساخت برخی از نمونه های سی پی یو گوشی آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس خود را نیز به سامسونگ سپرده بود .

منبع : macrumors

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا