گوناگون

رشد 3 برابری حضور گردشگران خارجی در ایران/ممنوعیت برگزاری همایش ملی در 3 شهر کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شیرکوند بعدازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه همه مناطق ایران ظرفیتهای زیادی برای توسعه بخش گردشگری دارند، اظهار داشت: این می تواند محوری برای ایجاد فعالیتهای گردشگری باشد.

صنعت گردشگری هنوز دغدغه استانها نشده است

وی افزود: اما موضوع صنعت گردشگری هنوز دغدغه استانها نشده است و استانداران، فرمانداران و شهرداران این مسئله را طی چند دهه گذشته در دستور کار خود قرار ندادند.

شیرکوند اظهار داشت: برگزاری همایشهای گردشگری می تواند فتح بابی باشد برای توجه همه به موضوع گردشگری که یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در جامعه است.

وی بیان کرد: در کشور ما تلاشی جدی برای استفاده از گردشگری در توسعه اقتصادی شکل نگرفته اما با توجه به اینکه محدودیتهایی در درآمدهای نفتی اتفاق افتاده، صنعت گردشگری می تواند نقش مهمی در اقتصاد داشته باشد.

حضور گسترده گردشگران درایران غیرقابل پیش بینی بود

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور تصریح کرد: از طرفی دنیا ایران را با چهره جدیدی می بیند چرا که در دنیا از صلح، گفتگو و همگرایی صحبت می کنیم و براین اساس طی ماههای اخیر شدت حضور گردشگران خارجی در ایران آنقدر زیاد بوده که پیش بینی آن را نمی کردیم.

ممنوعیت برگزاری همایش ملی در سه شهر کشور

شیرکوند اظهار داشت: با توجه به حضور گسترده گردشگران خارجی، به دولت اعلام کرده ایم که سمینارها و همایش های ملی را طی چند ماه آینده در شیراز، اصفهان و کاشان برگزار نکنند زیرا برای میهمانان خارجی در این شهرها کمبود هتل داریم.

وی تاکید کرد: این حجم از گردشگر وارد کشور شده و افرادی نیز قصد آمدن به ایران را دارند و لازم است شرایطی ایجاد شود تا با روحیه شاد برگردند.

یک گردشگر ناراضی17 نفر را از ورود به کشور منع می کند

وی عنوان کرد: هر گردشگری که با رضایت از کشور برود، چهار گردشگر دیگر را وارد کشور می کند اما یک گردشگر ناراضی 17نفر را از ورود به کشور منع خواهد کرد.

شیرکوند افزود: براین اساس اگر گردشگری را در دستور کار قرار دهیم موجب تقویت اقتصاد کشور خواهد شد.

گردشگری کالای لوکس نیست

وی با بیان اینکه گردشگری باید به دغدغه مردم بدل شود، گفت: نباید فکر کرد گردشگری کالای لوکس است و عده ای که پول دارند می توانند سفر کنند در حالی که اگر گردشگری در سبد هزینه خانوار بیاید فعالیتهای دیگری را نیز به دنبال خود ایجاد می کند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور همچنین در خصوص بسترسازی برای جذب سرمایه گذار خارجی گفت: سرمایه گذاران خارجی زیادی طی چند ماه اخیر با ما مذاکره کرده اند.

وی افزود: این افراد ارزیابی ها و بررسی ها را انجام می دهند و اگر شرایط با ثبات کنونی پایدار بود و چشم انداز آینده روشن باشد، طبیعی است که سرمایه گذاران خارجی استقبال می کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا