گوناگون

خیران مدرسه ساز همدان یک هزار و 100 کلاس درس ساختند

به گزارش خبرنگار مهر، علی فراهانی ظهر پنجشنبه در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه خیران مدرسه‌ساز در راهی گام نهاده‌اند که بر عهده دولت است، کار خیر را به عنوان جریان اجتماعی به صعود رسانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان بیش از 602 خیر وجود دارد عنوان داشت: ‌142 نفر از خیران تنها مدرسه‌ساز هستند و مدارس خود را در قالب 194 پروژه با یک‌هزار و 100 کلاس درس احداث کرده‌اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان با بیان اینکه خیران بیش از 120 هزار متر مربع مدرسه در اقصی نقاط استان ساخته‌اند، افزود: با اضافه شدن خیران جدید، تعداد از آمار فعلی بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در جامعه کشوری یک سوم مدارس به وسیله خیران مدرسه‌ساز ساخته شده که این مسئله نشان از کار ارزشمند انسان‌های خیر است.

فراهانی به سبقت گرفتن خیران از دولت در سال 91 اشاره کرد و گفت: خیران مدرسه‌ساز با بیش از یک‌هزار میلیارد تومان هزینه برای مدرسه‌سازی 20 درصد از دولت پیشی گرفتند.

وی با بیان اینکه در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تعهدات خیران رقم قابل توجهی است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مسئولان راهی را که بسیار جدی پیگیری شده ادامه دهیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: در سفر به عراق از نیات خیر خیرین در امر مدرسه سازی توضیح دادیم و در آنجا برای اشاعه فرهنگ اسلامی پیشنهاد تشکیل خیرین مدرسه ساز را دادیم.

امیر خجسته با بیان اینکه خیران مدرسه ساز نقش بسیار پر رنگی در توسعه و گستر فرهنگ اسلامی ایرانی داشتند بیان داشت: انجام دهنده کار خیر از خود کار خیر منفعت بیشتری دارد چرا که دنیا و آخرت خود را می‌خرد و هیچ توفیقی بالاتر از این نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری استان همدان عنوان کرد: در این همایش بحث جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مطرح است.

وی ادامه داد: زیر ساخت‌های استان همدان از جمله فرودگاه و بزرگراه و راه آهن همه آماده است و سرمایه گذاران می توانند با خیال آسوده در استان همدان سرمایه گذاری کنند.

خجسته بیان داشت: تاکنون 140 سرمایه گذار به استان همدان آمدند و در زمینه سرمایه گذاری صحبت هایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه آزاد اقتصادی جهان آباد 30 هزار شغل را پیش بینی کردیم بیان داشت: امیدورایم خیران نیز با ورود به بحث سرمایه گذاری در استان به اشتغال زایی کمک کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش گفت: هر کس امروز یک اشتغال ایجاد کند به عنوان قهرمان ملی شناخته می‌شود و خیران نیز می‌توانند در این عرصه وارد شوند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا