گوناگون

رشد 7.4 درصدی اهدای خون در کرمان

81182105 5727244

محمدرضا مهدیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت اهدای مستمر خون نیز با رشد 1،5 درصدی به 56،7 درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: اهدای خون بانوان نیز در استان با 1،6 درصد رشد به هفت درصد در دو ماه ابتدای سال جاری رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد خونگیری در دو ماه ابتدای سال جاری توانستیم علاوه بر اینکه تمام درخواست های بیمارستان های استان را پاسخ دهیم، یکهزار و 115 واحد خون مازاد بر نیاز استان را نیز به استان های فارس و سیستان و بلوچستان ارسال کنیم.

مدیرکل انتقال خون کرمان گفت: 9 هزار واحد پلاسما نیز به پالایشگاه تهران ارسال شد تا برای فراوری به خارج از کشور فرستاده شود.

وی با اشاره به نامگذاری 24 خرداد مصادف با 14 ژوئن به عنوان روز جهانی اهداکنندگان خون بیان کرد: در این روز در سراسر دنیا از اهداکنندگان خون که بدون هیچ چشمداشت مادی خون خود را اهدا می کنند تقدیر و تشکر صورت می گیرد.

مهدیزاده خاطرنشان کرد: در استان کرمان نیز آیین تجلیل از اهداکنندگان خون هر سال برگزار می شود که شعار امسال روز جهانی اهداکنندگان خون ˈخون سالم برای نجات جان مادرانˈ می باشد و نشان از اهمیت اهدای خون در مراقبت های مادران بویژه در دوران بارداری دارد.

وی افزود: دسترسی به خون سالم ضمن پیشگیری از مرگ و میر می تواند به سلامت میلیون ها مادر و نوزاد کمک کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان، گفت: روز 24 خرداد در کرمان طی آیینی از 300 اهداکننده مستمر خون و بویژه افرادی که با اهدای خون خود حیات مجدد به مادر باردار در حین زایمان بخشیده و باعث محروم نشدن نوزادی از مهر مادری شده اند، تقدیر می شود.ک/3

7444/8154/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا