گوناگون

هشدار زودهنگام هلال احمر نسبت به وقوع سیل و آب گرفتگی در برخی استان ها

81182075 5727207

«پیرحسین کولیوند» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طبق اخطار شماره سه سازمان هواشناسی کشور از ساعت 12 تا 21 شامگاه جمعه، بارش رگبار شدید باران و آب گرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه ها در برخی استان های کشور پیش بینی شده اند.

وی گفت: شدت بارش رگبار شدید باران در شرق استان خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب گلستان (آزادشهر، علی آباد و گنبد کاووس) و شمال اردبیل (پارس آباد) بیش از سایر استان های کشور گزارش شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: طبق گزارش های ارزیابی شده دریافتی از گروه های امدادرسان هلال احمر، در 24 ساعت گذشته سیل و آب گرفتگی در استان های گلستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان باعث بروز مشکلاتی برای هموطنان و خساراتی به برخی مناطق شهری و روستایی این استان ها شده است.

کولیوند توضیح داد: در جریان وقوع سیل و آب گرفتگی 24 ساعت گذشته، هفت شهرستان علی آباد، سلماس، ماکو، شوط، اسفراین، مشهد و مهدی شهر دارای وضعیت اضطراری عمومی بوده اند که در این میان طبق گزارش های دریافتی شهر اسفراین دچار آسیب و خسارت شده است.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته، هفت روستا در مناطق یاد شده نیازمند دریافت خدمات فوری کمک های اضطراری بوده اند که امدادگران هلال احمر به 140 نفر از روستاییان خدمات رسانی امدادی کردند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به امدادرسانی به 200 نفر از روستاییان متاثر از سیل و آب گرفتگی در استان گلستان و شهرستان علی آباد و روستاهای محمدآباد و زرین گل این شهرستان اشاره کرد و افزود: این خدمات رسانی توسط گروه های تخصصی امداد و نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر استان گلستان انجام شده است.

کولیوند از توزیع بسته های غذایی شرایط اضطراری عمومی در میان سیل زدگان استان گلستان خبر داد و گفت: این بسته های غذایی شامل انواع کنسروجات، نان، آب معدنی و نظایر آن بود که توسط هفت گروه امداد و نجات در سیلاب متشکل از 38 نیروی عملیاتی امدادی و با استفاده از یک فروند بالگرد امدادرسان هلال احمر انجام شد.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره تلفن 112 مرکز پاسخگویی فوری سازمان امداد و نجات هلال احمر به انواع حوادث تماس بگیرند.

اجتمام(4) ** 7029 ** س.ق ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا