Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

رصد دنباله‌ دار نئووایز با تماشای این تصاویر خارق العاده

رصد دنباله‌ دار نئووایز این روزها از مهمترین اخبار دنیای هوافضا و نجوم است. در این مطلب از میهن پست تصاویر فوق العاده از این دنباله دار را تماشا می کنیم. در ادامه با ما همراه شوید.

«نئووایز» یک دنباله‌ دار درخشان است که طی چندین روز گذشته در بسیاری از نقاط جهان مشاهده شده و عکاسان توانسته‌اند تصاویر جذابی از آن بگیرند.

این دنباله‌دار اوایل فروردین ماه توسط «کاوشگر نقشه‌بردار فروسرخ میدان وسیع» ناسا کشف شد. دنباله‌دار نئووایز در تاریخ ۱۳ تیر وارد مدار عطارد شد که همین موضوع فاصله کم آن با خورشید را در پی داشت و باعث شد بیرونی‌ترین لایه‌های آن ذوب و گاز و گرد و غبار فوران کنند.

نئووایز یک دنباله بزرگ و درخشان دارد که باعث می‌شود در گذر از آسمان منظره جذابی ایجاد کند. نه تنها ما در زمین بدنبال مشاهده این دنباله‌دار هستیم، بلکه فضانوردان در ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) نیز اوایل ماه جاری میلادی تصویری از آن را ثبت کردند.

«کاوشگر خورشیدی پارکر» نیز چند روز پیش تصویر زیبایی از این دنباله‌دار گرفت که در آن می‌توانیم دنباله دوگانه آن را ببینیم.

اگر علاقه‌مند به دنیای نجوم باشید، همچنان فرصت دیدن نئووایز را دارید، اما به مرور زمان این دنباله‌دار از ما فاصله می‌گیرد و درخشش آن کمتر می‌شود که نتیجه آن، شانس کمتر برای مشاهده آن است، البته با استفاده از تلکسوپ همچنان می‌توان آن را دید.

در ادامه نگاهی به بهترین تصاویر رصد دنباله‌ دار نئووایز در سراسر جهان می‌اندازیم:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا