Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیر

راهکارهایی ساده برای رفع سیاهی و پُف دور چشم ؟

میهن پست – امروز در میان اطرافیان ما هستند افرادی که با مشکل ورم و یا به اصطلاح پزشکی پف دور چشم مواجه و نسبت به آن احساس ناخوشایند و استرس‌آوری دارند.مشکلی که بیشتر درمیان خانم ها و به دلیل تغییرات هورمونی حین قاعدگی آن هم به دلیل تجمع مایعات به ویژه در بافت‌های زیر پوستی دیده می شود.بنابراین برای افراد مبتلا به چنین عارضه ای جز فکر کردن به گزینه جراحی البته روش های دیگری نیز برای دمان آن وجود دارد.لذا فقط باید به این نکته توجه کرد که برطرف کردن گودی و پف‌های زیر و اطراف چشم حتما راه حلی های ساده‌ای خواهد داشت اگر، از خود درمانی پرهیز کرده و با چشم پزشکتان مشورت کنید.

دراین میان و طبق مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران در دانشگاه روچستر، بر طرف کردن گودی‌ها و پف‌های زیر چشم واطراف ناحیه چشم به راحتی امکان پذیر است. معمولا در سنین ۲۵ تا ۳۵ سالگی اطراف چشم در مردان و زنان یک حالت فرو رفتگی به خود می‌گیرد و افتادگی زیر چشم در سنین ۳۰ تا ۴۵ سالگی شایع است.

فراموش نکنیم که خستگی، استعمال دخانیات، ژنتیک، شکلات آب و هوایی عوامل ایجاد پف یا سیاهی دور چشم هستند که گاهی مشکلات کم‌خوابی یا پرخوابی و خستگی روزمره، باعث ایجاد این مشکلات نیز هستند ولی به کمک چند روش که در میهن پست به آنها اشاره می‌شود رفع این عارضه امکان پذیر خواهد بود

استفاده از یخ: سرما نیز جریان خون اطراف چشم و طبع جریان مویرگ‌های زیر چشم را نیز فعال می‌کند البته اثر بخشی سرما و یخ سریع است، اما پایدار نیست و حدودا ۲۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. پیشنهاد می‌شود کمی یخ را در دستکش و یا کیسه قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه روی زیر چشم‌ها قرار دهید.

گذاشتن پوست خیار بر روی چشم و اطراف آن: خیار حاوی ویتامین K و مناسب فعال سازی جریان خون است دو برش دایره‌ای خیار را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال گذاشته سپس به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم‌های بسته قرار دهید .

استفاده از چای کیسه‌ای: برای مصرف این چای، پیشنهاد می‌شود دو بسته چای مصرف شده را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و بعد به حالت خوابیده روی چشم‌هایتان بگذارید. این روش بسیار مناسب برای روزهایی است که از کم خوابی یا پر خوابی، زیر چشم پف می‌کند.

استفاده از پد: استفاده از پدهای گرم و سرد به‌صورت متوالی برای تحریک عروق خونی زیر چشم نیز روش مناسبی است، به شرط اینکه پدها خیلی داغ یا سرد نباشند.

استفاده از شیر تازه: اگر پف‌کردگی زیر چشم‌هایتان بسیار زیاد است، این راهکار را باید همیشه دنبال کنید. دو تکه پنبه را در شیر خیس کرده و روی پلک‌هایتان بگذارید و بگذارید ۳۰-۲۰ دقیقه آنجا بماند. این به چشم‌هایتان برای حفظ آب کمک می‌کند و همچنین خنکشان می‌کند.

سیب‌زمینی: یک سیب‌زمینی خام را (بعد از اینکه چند دقیقه‌ای آن را در یخچال خنک کردید) دو تکه کنید و بعد چشم‌هایتان را بسته و هر تکه را روی یکی از چشم‌هایتان قرار دهید. طوری سیب‌زمینی‌ها را روی چشم‌هایتان بگذارید که نواحی پف‌کرده زیر چشمتان را هم در بر بگیرد و بگذارید که ۲۰-۱۵ دقیقه آنجا بمانند. بعد از این مدت خواهید دید که پف زیر چشم‌هایتان کمتر می‌شوند.

البته نادیده نگیریم که عواملی مانند بالارفتن سن و خستگی روزانه و استرس زیاد در تشدید پف دور چشم نیز تا حدودی موثر بوده که البته مهمتریم دلیل  پُف چشم می‌تواند نتیجه کم‌ آبی بدن باشد که در این صورت، تنها چاره آن نوشیدن آب و مایعات فراوان و کاهش مصرف نمک و مصرف غذاهای تازه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا