Mihanpostپیشنهاد سردبیرسیاسی

نگاهی به پشت‌پرده رقص‌های غیر منتظره و معنادار باراک اوباما + عکس

میهن پست – با این حال رقص و حرکات موزون اوباما که این روزها در سفر آفریقایی خود به تانزانیا مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است نیز اگر چه برای بعضی از رسانه ها مهم و دارای ارزش خبری زیادی بود اما همین امر چیزی نیست جز استمرار فعالیت های تبلیغاتی وی در قبال تعهدش به حزب دموکرات و بستر سیاسی برخواسته ی از آن است.

در زندگی نامه باراک اوباما رئیس جمهور حال حاضر آمریکا آمده است که وی فرزند یک زن و شوهر مهاجر کنیایی سیاه‌پوست از اهالی ویچیتا در ایالت کانزاس است که در ۴ اوت ۱۹۶۱ در ایالت هاوایی متولد شده است.وی در روزهای اخیر به واسطه حضورش در سرزمین پدریش مورد توجه رسانه های مختلف دنیا قرار گرفته است.

اوباما عضو حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا، سناتور جوان ایالت ایلینوی، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از ژانویه ۲۰۰۹ تاکنون به مدت دو دوره ۴ ساله و به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و برنده جایزه صلح نوبل است.

 وی از سال ۲۰۰۷ با برپایی کمپین انتخاباتی برای ریاست جمهوری، خود را به عنوان کاندیدای حزب دموکرات و یک چهره سیاسی ملی در آمریکا شناساند. اوباما از زمان کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ آمریکا، پایان دادن به جنگ عراق را مطرح کرد و در سوم ژوئن سال ۲۰۰۸ به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری برنده ی این کارزار شد.

جالب است بدانید که پدر و مادر اوباما در دانشگاه هاوایی در مانوا با یکدیگر آشنا شده بودند. مادر اوباما با وجود مشکلات عدیده موفق شده بود در رشتهٔ مردم‌شناسی از همان دانشگاه مدرک دکترا دریافت کند.

اوباما در اوایل حضورش در کاخ سفید به عنوان یکی از شخصیت های سیاسی آمریکا نقش مهمی در برنامه تحریم اقتصادی ایران داشته است به طوری که باراک اوباما در ژوئن ۲۰۰۷ طرحی را به مجلس آمریکا ارائه کرد که سرمایه گذاران خارجی را به خروج سرمایه‌های خود از ایران تشویق می‌کرد.

اما آن چه را که امروز می‌خواهیم در میهن پست به آن بپردازیم، جنب و جوش‌ها و بخصوص شیرین کاری‌های اوباما در طول مدت حضورش به عنوان رئیس جمهور آمریکا است.

با نگاهی به تاریخچه حضور آشکار و پنهان دموکرات‌ها در حوزه سیاسی آمریکا خواهیم دید که طبق قواعد و قانون – میانه روی ، تعامل ، تعادل و از همه مهمتر شیرین‌کاری و بروز رفتار بعضی از اعضاء این حزب – و بخصوص اوباما نه تنها بیشتر این عکس العمل ها از روی میل و شخصیت فردی آن ها رقم نمی خورد بلکه همواره جزء برنامه های تبلیغاتی پنهان این حزب برای بر هم زدن و پنهان کردن سیاست خشن ، نهفته و از پیش نوشته شده ی ایالت متحده است .

با این حال رقص و حرکات موزون اوباما که این روزها در سفر آفریقایی خود به تانزانیا بیشتر از رقص های گذشته وی مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است نیز اگر چه برای بعضی از رسانه ها مهم و دارای ارزش خبری زیادی بود اما همین امر چیزی نیست جز استمرار فعالیت های تبلیغاتی وی در قبال تعهدش به حزب دموکرات و بستر سیاسی برخواسته ی از آن است.

برای صدق این واقعیت کافی است که به شیوه منسجم بروکراسی اداری در ایالات متحده نگاهی بیاندازیم ، در این میان خواهیم دید که حتی یک فرد اگر خلاف برنامه های تعریف شده کاریش  ،حرکتی همانند باراک اوباما – موزون – و گفتمانی خودسرانه از خود بروز دهد- همانند سناتورهایی که امروزه از دور سیاسی خارج شده اند –  سرانجامی متفاوت در حوزه ی سیاسی آن کشور خواهد داشت.

بنابراین آن چه را که امروز در خصوص واکنش های باراک اوباما در مورد رفتار و گفتمانش مشخص و روشن است چیزی نیست جز تلاش برای نشان دادن شادابی روحیه خسته مردم آمریکا از سیاسیت های غلط و هزینه بردار و تکاپو برای فراموشی اوضاء سیاسی و کاذب این کشور در ذهن مخالفینشان است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که رقص های اوباما نه از سر شادی بلکه رویکردی تبلیغاتی است برای ادامه فعالیت سیاسی ، ایجاد محبوبیت ، ساختار شکنی ، و از همه مهمتر مردمی نشان دادن حزب دموکرات آمریکا در میان رقیب اصلی جمهوریخواهش است.

با هم تصاویری از رقص های اوباما را در میهن پست تماشا می کنیم…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا