Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

چرا نباید تلفن‌های همراه را با USB کامپیوتر شارژ کرد ؟

میهن پست – شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که آیا شارژ کردن تلفن همراه با درگاه USB کامپیوتر – لپ تاپ یا پی سی – می تواند به گوشی گرانقیمت شما آسیب بزند یا خیر؟ موضوعی که خیلی از افراد به هنگام عدم دسترس به شارژر و تنها با کابل USB ،تلفن خود را به کامپیوتر و یا لپ تاپ متصل کرده و از برق پورت USB برای شارژ باتری تلفن خود استفاده می کنند.

بنابراین این را فراموش نکنید که ولتاژ مورد نظر برای شارژ باتری های تلفن های هوشمند عموما همان ۵ ولت می باشد اما تقریبا به اتفاق تمام تلفن های هوشمند برای شارژ تلفن خود نیاز به آمپر های بیشتر از ۱ آمپر دارند که این میزان بر روی شارژر آن ها درج شده است.

اگر چه استفاه از درگاه های USB کامپیوتر یا دستگاه های مشابه نخستین گزینه جانشین به نظر می رسد، اما فراموش نکنید این گزینه کندترین گزینه نیز خواهدبود. درگاه های استاندارد USB 1.0 یا USB 0.2 قادر به انتقال ۵٫۰ آمپر جریان هستند، در حالی که در USB 3.0 این جریان به ۰٫۹ آمپر افزایش یافته است.

البته باید گفت که یک شارژر USB مجزا قادر به انتقال انرژی الکتریکی تا (۱٫۵ آمپر جریان) خواهد بود هرچند درگاه های USB 3.1 از جریان سه آمپر نیز پشتیبانی می کنند اما برای درک بهتر از قدرت درگاه های USB بدنیست بگوییم که آیفون ۶ با شارژری به قدرت یک آمپر عرضه می شود این است که این گوشی با استفاده از درگاه USB3 تلفن همراه دیرتر از زمان استفاده از شارژر استاندارد گوشی شارژ خواهدشد. این مساله در مورد بیشتر تلفن های همراه اندرویدی نیز صدق می کند.

شارژ تلفن همراه USB کامپیوتر

هرچند که توصیه ما این است که برای جلوگیری از آسیب احتمالی به باطری گوشی باید سعی شود که از چنین روشی کمتر استفاده شود اما اگر مجبور بودید تا یکی دو بار این کار را انجام دهید . حدالمقدور از پورت پشت کیس استفاده کنید . دلیل آن هم این هست که پورت های جلویی به دلیل استفاده از سیم برای انتقال آن ها از مادر برد به جلوی کیس خود باعث می گردد تا میزان آمپر کمتری به دلیل مقاومت سیم درون کیس ارائه دهد که وضع را بدتر می کند.

فراموش نکنید که USB ها برای شارژ شدن تلفن ها ساخته نشده اند . امکان تغییرات ولتاژ زیادی دارند و تغییرات ولتاژ برق یعنی مرگ تدریجی باتری تلفن و تنها وسیله ای که می تواند ولتاژ بسیار صاف و بدون تغییرات برای حفظ سلامت باتری ارائه دهد شارژر اصلی تلفن همراهتان است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا