Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

روبات که همچون میمون از دیوار و درخت بالا می رود + عکس و فیلم

به گزارش میهن پست – گروهی از دانشمندان ناسا روبات منحصربفردی ساخته اند که همچون میمون از دیوار و درخت بالا می رود. این فناوری جدید برای رقابت داغ روباتها در سال ۲۰۱۵ آماده می شود.
این روبات که RoboSimian نام دارد درحقیقت یک سازه مکانیکی چهار عضوی است که قابلیت های حرکتی آن دستکمی از میمون ندارد!
قرار است این روبات در چالش روباتیکی ارتش آمریکا که توسط آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی این کشور در سال ۲۰۱۵ برگزار می شود با سایر رقبا به رقابت بپردازد.
هدف از برگزاری این رقابت، آزمودن روباتها در واکنش به وقوع فجایع طبیعی است. روباتهایی که در این مسابقه حضور پیدا می کنند قابلیت نفوذ به مناطقی را دارند که برای انسان بسیار خطرناک و حتی مرگبار است.

روبات میمون نما
روبات میمون نما

دانشمندان آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اخیرا روبات مشابهی به نام Surrogate را نیز ارایه کرده بودند با این حال پس از بررسی های دقیق قرار شد روبات RoboSimian که توانایی مانوردهی در شرایط سخت و پیچیده تر را دارد برای رقابت روباتها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آماده شود.
این روبات به ۷ چشم دوربینی مجهز است که در قسمتهای مختلف آن نصب شده و به آن در پیدا کردن بهترین مسیر حرکتی کمک می کنند.

محصول خلاقانه دانشمندان ناسا قابلیت رانندگی خودرو، کنار زدن موانع، رخنه در دیوار، باز کردن شیر و حتی مسیریابی در زمینی مملو از زباله و موانع را دارد.
پیش بینی می شود در آینده از این روبات در اکتشافات فضایی و حوادثی نظیر نشت احتمالی مواد رادیواکتیو از تأسیسات اتمی استفاده شود.

منبع:nasa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا