Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمحيط زيست

روند نابودی کره زمین توسط بشر به روایت تصویر ؟!

روند نابودی کره زمین به واسطه ی سیاسیت های غلط کشورها خیلی وقت است که کلید خورده است . بنابراین اگر چه جهان زیبای ما – کره زمین – پراست از زیبایی های چشم نواز و دیدنی اما این جهان زیبا به خاطر اشتباهات انسان‌ها رو به نابودی است؛ چرا که بر خلاف دیگر جانداران سعی دارد زمین را با خود انطباق دهد نه خود را با آن! و به همین خاطر است که ما بیشتر به این می‌اندیشیم که چگونه نیازهایمان را از آن تامین کنیم تا اینکه فکر کنیم، برای آن کاری انجام دهیم.

روند نابودی کره زمین امروزه در همه جای دنیا دیده می شود و ما امروز عکس هایی از روند نابودی این کره خاکی که بیشتر با دست بشر در حال انجام است را برای شما کاربران گرامی میهن پست به نمایش گذاشته ایم ، بلکه با دیدن این عکس ها هر یک از ما به سهم خود برای حفظ این کره زیبا تلاش کرده و با راهنمایی دیگران از وقوع مشکلات بیشتری در این خصوص جلوگیری کنیم .

بحران رها سازی پلاستیک‌ در طبیعت و شروع روند نابودی کره زمین

سوخت‌های فسیلی از ارزشمندترین و بی‌بازگشت‌ترین سوخت‌های جهان هستند که انسان‌ها با تبدیل آن‌ها به اشیای پلاستیکی بی‌ارزش در حال نابود کردن آن هستند و علاوه بر این، با رها کردن این اشیا در طبیعت، حیات دیگر جانداران را هم به خطر می‌اندازند؛ مثل این پرنده که با بلعیدن این اجسام پلاستیکی غیرقابل‌هضم، محکوم به مرگ شده است.

مرگ یک فلامینگو بر اثر خوردن پلاستیک
مرگ یک فلامینگو بر اثر خوردن پلاستیک

ازدحام بیش از حد جمعیت در شهرها

 امروزه مهاجرت به شهرها ، رها سازی روستاها و زمین های کشاورزی دلایلکمبود آب ، افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای باعث رشد بیش از حد جمعیت شهری های دنیا شده است .

مثلا در مکزیکوسیتی که یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است به ندرت در آن درختان و گیاهانی که نجات دهنده ی انسان ها بحران آلودگی هوا هستند به چشم می‌خورند موضوعی که از رشد درختان و گیاهان جلوگیری می کند.

مکزیکو سیتی

ذوب‌شدن یخ‌های قطب شمال و قطب جنوب کره

همانگونه که می دانید همه ساله ۱.۵ میلیون یخ در ابعاد کشتی تایتانیک آب می‌شوند. در حال حاضر سطح آب‌های جاری به خاطر این تغییر آب‌وهوایی هر سال حدود ۵۰ میکرومتر افزایش پیدا می‌کند که این مقدار گرچه ناچیز است؛ اما در طول زمان به مقدار قابل توجهی تبدیل می‌شود.

آب شدن یخ ها

آتش‌سوزی در جنگل های نقاط مختلف دنیا

خشکسالی در یک دهه اخیر  باعث آتش‌سوزی جنگل زیادی از سراسر دنیا شده است. به گونه ای که سالانه سطح وسیعی بهترین و پر پوشش ترین جنگل‌های دین و بخصوص در آمازون به شیوه ای که در عکس می بینید نابود می‌شوند.

آتش‌سوزی در جنگل

برداشت بی رویه از معادن و ایجاد مشکلات زیست محیطی

برداشت بی رویه از معادن در نقاط مختلف دنیا نیز باعث به هم خوردن اکوسیستم و محیط طبیعی زندگی تمامی جانداران ساکن در آن مناطق و بخصوص انشان ها خواهد شد .شاید در نگاه اول این عکس شبیه یک سوراخ عمیق در زمین باشد؛ اما در واقع آن بزرگترین معدن الماس جهان به اسم میر است که در کشور روسیه قرار دارد. عمق این معدن، ۲۵۲ متر و قطر آن ۱۲۰۰ متر است. در دهه ۱۹۶۰، سالانه ۲هزار کیلوگرم الماس از این معدن برداشت می‌شد که الان مقدار آن به کمتر از ۴۰۰ کیلو در سال رسیده است.

برداشت از معادن

 

کره زمین (۱۱)

آلودگی دریاها

امروزه در بیشتر نقاط ساحلی دنیا به دلیل عدم قانون برخورد با آلوده کنندگان محیط زیست همواره چالش آلودگی آب های ساحلی به عنوان مشکلی بزرگ برای ادامه حیات آبزیان و حتی مردمان ساکن در آن سواحل شده است .

این تصویر هم متعلق به ساحل جاوا در اندونزی است. بسته‌بندی مواد غذایی، بطری، تنه درخت و دیگر زباله‌هایی که در امواج این دریا به چشم می‌خورد، زنگ خطری برای این بهشت موج‌سواران است.

آلودگی آب‌های ساحلی

قطع بی رویه درختان و نابودی جنگل ها

قطع درختان یکی از عوامل اصلی تغییرات آب‌وهوایی است. درختان دی‌اکسیدکربن و دیگر گازهای مضر در اتمسفر را می‌گیرند و به جای آن اکسیژن تولید می‌کنند. با قطع درختان، عظیم‌ترین شش‌های این سیاره از کار می‌افتند و مهم‌تر از همه زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری نابود می‌شود.

قطع درختان

مشکل بزرگ بالا آمدن سطح آب دریاها

با توجه به گرم شدن کره زمین و در نتیجه افزایش سطح آب دریا، بسیاری از جزایر کم ارتفاع ممکن است پس از مدتی با مشکل مواجه شده یا به طور کامل ناپدید شوند. با اینکه این اتفاق به صورت فوری اتفاق نمی‌افتد؛ اما اجتناب‌ناپذیر هم نیست. علاوه بر این نه تنها جزایر که بسیاری از سواحل کشورهای بزرگ هم در معرض این خطر قرار دارند.

بالا آمدن آب دریا

شدت یافتن تولید گازهای گلخانه‌ای

تولید گازهای گلخانه نیز در ۳ دهه اخیر بحرانی است همه گیر که در سراسر دنیا ، گریبان زمین و جو آن را گرفته است .

نمونه این گلخانه ها ، گلخانه های سن اکوستین بوده که بیشترین گلخانه‌های جهان که در این مکان واقع شده‌اند طوری که باعث خشکاندن پوشش‌های طبیعی این منطقه یا همان ساواناها شده‌اند.

گلخانه های سن اکوستین

انباشت زباله‌های الکترونیکی

با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی، بسیاری از قطعات قدیمی‌تر این ابزارهای تکنولوژیک، انبوهی از زباله‌های الکترونیکی را پدید می‌آورند. زباله‌هایی که به این زودی‌ها ناپدید نمی‌شوند. این امر نتیجه کار شرکت‌هایی است که مدل‌های جدید تلفن همراه، تبلت و دیگر آثار الکترونیکی را با فاصله زمانی کوتاهی عرضه می‌کنند.

زباله های الکترونیکی

آلودگی روخانه های بزرگ دنیا همانند

آلودگی وحشناک روخانه های بزرگ دنیا که روزی از قبل صید آبزیانش منبع درآمد مردمی بود که به این روخانه ها دسترسی داشتند نیز بحرانی است که به شدت زمین را تهدید می کند.رودخانه گنگ به حساب می آمد گنگ، بزرگترین رودخانه هند است که اهمیت بسیاری برای هندوها دارد. گنگ در حال حاضر با زباله‌های انسانی و صنعتی انباشته شده است؛ با این حال بسیاری از مردم هنوز از آب این رودخانه برای حمام کردن و شستن لباس‌ها استفاده می‌کنند.

رود گنگ

انفجارهای نفتی ناشی از جنگ و بی احتیاطی

در مطالعه بحران های زیست محیطی ناشی از مواد نفتی خواهیم دید که این موضوع و یا بهتر بگوییم این مشکل بزرگ چونه حیات انسان و سایر موجودات را به خطر انداخته است.

برای نمونه در سال ۲۰۱۲ یکی از بزرگترین انفجارهای نفتی در مکزیک اتفاق افتاد. این انفجار علاوه بر نشت عظیم نفتی، باعث مجروح شدن ۱۶ کارگر و کشته شدن ۱۱ نفر دیگر از آن‌ها شد.

انفجار دکل نفتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا