Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعکس

نقاشی پرتره زن مومیایی 1800 ساله در مصر کشف شد

نقاشی پرتره زن مومیایی 1800 ساله در حالی توسط باستان شناسان در مصر کشف شده است که این نقاشی با استفاده از موم زنبور ، رنگ گیاهی و قاشق فلزی کوچکی کشیده شده‌ است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

 نقاشی پرتره زن مومیایی 1800 ساله مصری توسط دانشمندان نقشه‌ برداری شده و جزئیات باور نکردنی آن فاش شده که در این میان محققان با استفاده از یک تکنیک غیرمخرب این نقاشی متعلق به قرن دوم را مورد بررسی قرار داده‌اند که البته اسکن‌ های این پرتره مواد و تکنیک‌های استفاده شده توسط هنرمند را فاش کرد.

نقاشی پرتره زن مومیایی 1800 ساله نشان می‌دهد که این نقاش باستانی برای خلق اثر هنری خود از موم زنبور و رنگ گیاهی استفاده کرده است. این هنرمند با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از ابزارآلات، از جمله قلموی نقاشی، یک قاشق کوچک فلزی و قلم حکاکی، چهره این بانوی اشراف‌زاده را به تصویر کشیده است.

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از روش غیرمخربی از این پرتره اسکن‌هایی تهیه کردند که در گالری ملی هنر در واشنگتن به نمایش گذاشته شده است.

اندازه این اثر هنری 35 در 12 سانتی‌متر است و نمایی از یک زن مومیایی را به تصویر می‌کشد. این پرتره روی یک صفحه چوبی متصل به مومیایی کشف شده بود که به احتمال زیاد چهره فرد متوفی را نشان می‌دهد.

نقاشی پرتره زن مومیایی

به گفته محققان، با توجه به مدل مو، جواهرات و پیراهن قرمز رنگی که این بانو در هنگان کشیده شدن پرتره به تن داشته، وی یکی از اعضای خانواده اشرافی بوده است.

اسکن‌ ها که با استفاده از سه روش پیشرفته عکسبرداری انجام شده است، ترکیب شیمیایی رنگ و ابزار استفاده شده در نقاشی پرتره زن مومیایی 1800 ساله را مشخص کرده است.

باستان‌شناسان کشف کرده‌اند که این نقاشی به روش «انکاستیک»، نقاشی با رنگ ساخته شده از موم آب‌شده، کشیده شده است. در این روش ترکیبی از رنگدانه‌ها را با موم زنبور آب‌شده (در ظرف چوبی) مخلوط می‌کنند.

نقاشی پرتره زن مومیایی
نقاشی پرتره زن مومیایی

قلموی مرغوب نقاشی، یک قاشق کوچک فلزی یا کاردک منحنی و یک قلم حکاکی برای خلق پرتره زن مومیایی استفاده شده است و در این میان نیز نتایج این مطالعه، اطلاعات مفیدی درباره مد و روش‌های هنری محبوب آن دوره برای دانشمندان به ارمغان آورده است.

تزئینات لباس این بانوی اشرافی، نمونه عالی از صنعتگری آن دوره است. به گفته محققان، رنگ حاصل از ریشه گیاه روناس در مصر باستان برای رنگ‌آمیزی کاشی‌ها و چرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. همچنین نقشه‌برداری از ترکیبات شیمیایی این پرتره نشان می‌دهد که هنرمند لباس بانوی اشرافی را با رنگدانه گیاه روناس روییده شده در دریاچه رنگ کرده است که از جمله روش‌های معاصر آن دوره به شمار می‌رود.

منبع   DailyMail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا