Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسگردشگری

قصر سلطنتی میسور هند،خاستگاه گردشگران خارجی + عکس

قصر سلطنتی میسور در کشور هند در شهر میسور در ایالت کارناتکا در جنوب این کشور در ردیف یکی از بزرگترین ساختمان های سلطنتی هندوستان قرار دارد.میسور سومین شهر بزرگ ایالت کارناتاکا در کشور هندوستان و شاید زیباترین شهر این ایالت باشد که در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب شرقی بنگلور، مرکز این ایالت و در ارتفاع ۷۶۳ متری از سطح دریا واقع شده‌است.با میهن پست همراه شوید.

قصر تاریخی میسور در کشور هند به عنوان یکی از قصرهای زیبای دنیا در این کشور همه ساله مورد استقبال گردشگران زیادی از سراسر دنیا قرار می گیرد که البته شهر میسور به خاطر طبیعت سرسبز و آن می‌باشد که به همین خاطر مناظر و مناطق دیدنی زیادی را در خود جای داده‌است. دمای هوا در میسور به ندرت تغییرات قابل ملاحظه‌ای دارد و در بیشتر ماههای سال مشابه هوای بهار در ایران را دارا ست.

به طور دقیق تر ماههای «ژوئن» تا «نوامبر» هوا بیشتر بارانی و ابری، «دسامبر» تا «فوریه» کمی سرد و «مارس» تا «ژوئن» نیمه گرم می‌باشد به طوری که در فصل گرما دمای هوا بین ۲۵– تا ۳۰ درجه در نوسان است.اینجا محل اقامت ودیارها The wodeyars مهاراجه های میسور بوده که از ۱۳۵۰ میلادی تا ۱۹۵۰ میلادی بر اینجا فرمانروایی می کردند. ساختمان سه طبقه از سنگ گرانیت مرغوب خاکستری و گنبد هایی از مرمر قرمز نمایی از طاق هایی وسیع دارد که با ستون های بلندی حمایت می شوند.

این قصر دو سالن اجتماعات عظیم به نام دوربار durbars و ۱۸ معبد را خود دارد. نمای داخلی پر زرق و برق این قصر که شامل شیشه های رنگی، آینه ها، در هایی از چوب تراشیده، کف های موزاییک و باغچه ی گسترده ای که دورتادور قصر را گرفته سالانه بیش از ۶ میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. این قصر مخصوصا در زمان آخر هفته که با ۱۰۰ هزار لامپ در شب چراغانی می شود، منظره ی حیرت انگیزی را به وجود می آورد.

کاخ میسور و البته ساختمان اصلی آن در قرن ۱۴ ساخته و تا به امروز، این قصر بارها تخریب و بازسازی شده است. وقتی برای آخرین بار این بنا در سال ۱۸۹۷ توسط آتش نابود شد، خانواده ی سلطنتی به معمار بریتانیایی لرد هنری آیروین Lord Henry Irwin ساخت کاخ جدید را واگذار کردند که همین ساختمان کنونی است. این بنا در سال ۱۹۱۲ افتتاح شد.

قصر برای بازدیدکنندگان باز است و روزانه تورها مردم را به داخل این کاخ هدایت می کنند. بازدیدکنندگان می توانند مجموعه ی زیبایی از مجسمه، نقاشی و اشیایی مثل سلاح های قوی مهاراجه را ببینند که بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارند و شامل نیزه، شمشیر، تپانچه و دیگر سلاح های قرن ۱۴ می شوند. دیگر جاذبه ی این کاخ یک زین چوبی برای فیل است که با ۸۴ کیلوگرم طلا تزیین شده است.

در طول جشنواره ی معروف داسارا Dasara در میسوری در ماه های سپتامبر و اکتبر، زمین این کاخ مرکز فعالیت ها می شود. یک استیج در زمین کاخ ساخته می شود که فعالیت های مختلف فرهنگی، موسیقی و رقص بر آن اجرا می شود. به جای تعطیلات و آخرهفته ها، کاخ تمام این دو ماه چراغانی می شود. این جشنواره از سال ۱۷۹۹ با شکوه تمام توسط ودیارها در میسور انجام می شده است. این سنت هم چنان ادامه دارد.

شهر میسور دارای مناطق دیدنی زیادی است که عموماً جنبه تاریخی و طبیعی دارد و به همین خاطر در کتب محلی آنرا شهر «باغها و قصرها» می‌نامند. این شهر یکی از مراکز مهم توریستی ایالت کارناتاکا به حساب می‌آید و در ایام جشن‌های داسارا از مراکز مهم گردشگری هند است

از جمله معروفترین نقاط دیدنی میسور به این موارد می‌توان اشاره کرد:

قصر مهارجه یا Ambavilas Palace که بسیار مجلل و زیباست و بنای آن به حدود دویست سال پیش بر می‌گردد.
برینداوان گاردن که باغ بسیار زیبا و وسیعی است که با فاصله نوزده کیلومتری شهر میسور که بر روی سد میسور به نام «ک – آر – اس» و کنار رودخانه معروف آن به نام کاوری ساخته شده‌است.
چاموندی هیل که در سیزده کیلومتری میسور و در ارتفاع ۱۱۵۰ متری است و معبد بزرگ هندوهاست که بام میسور به شمار می‌رود.
باغ وحش میسور افتتاح شده در سال ۱۸۹۲
کلیسای سنت قیلومناس
قصر لالیتال محل
بیردسینجری و پناهگاه پرندگان مهاجر
مقبره تیپوسلطان
موزه تاریخ طبیعی (Regional Museum of Natural History)، موزه فولکلور (Folk Lore Museum)، موزه راه آهن (Railway Museum) و مؤسسه پژوهشهای آسیایی(Oriental Research Institute)
همچنین این شهر به عنوان مرکزی برای آموزش یوگا به جلب گردشگران خارجی می‌پردازد.

منبع:wikipedia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا