گوناگون

زائران مناسک حج تمتع بیمه شدند

81229735 5810005

به گزارش روزسه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی بیمه ایران؛ براساس قرارداد این شرکت و سازمان حج وزیارت موضوع این قرارداد شامل بیمه عمر زمانی(فوت به هر علت) ، بیمه فوت و نقص عضو دائم کلی یا جزیی در اثر حادثه و بیمه مازاد بر درمان و باربری بیمه شدگان است.

شرکت سهامی بیمه ایران برای غرامت عمر زمانی(فوت به هرعلت) برای هریک از بیمه شدگان در طول مدت قرارداد مبلغ 120 میلیون ریال غرامت به ذینفعان پرداخت خواهد کرد.

در همین راستا، چنانچه برای هریک از زائران و عوامل اجرایی و ستادی حادثه ای اتفاق افتاده و منجر به نقص عضو و یا از کارافتادگی دائم کلی و یا جزیی آنان گردد شرکت سهامی بیمه ایران درصدی از مبلغ 380 میلیون ریال را در وجه ذینفعان طبق جدول نقص عضو مندرج درشرایط عمومی بیمه حادثه پرداخت خواهد کرد.

علاوه بر این، بیمه ایران بابت هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی تخصصی و عمومی درصورت بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی ایران به علت بیماری یا حادثه حداکثر تا مبلغ 150 میلیون ریال پرداخت خواهد داد.

این درحالی است که هر یک از بیمه شدگان بدلیل بیماری یا حادثه در بیمارستان های عربستان سعودی و یا مراکز درمانی ایران بستری و به دنبال همان بیماری فوت نمایند بدون درنظر گرفتن مدت پوشش بیمه ای تمام هزینه ها و غرامت های شان از سوی بیمه ایران قابل پرداخت می باشد.

بنابراین گزارش، محدوده زمانی و مکانی مشمول تعهدات بیمه گر شامل مسیر رفت از زمان تحویل بار به فرودگاه تا هنگام ورود به عربستان و مسیر برگشت از زمان ورود به عربستان و مدت اقامت تا زمان تحویل بار به زائران در ایران است.

قرارداد بیمه ایران با سازمان حج و زیارت از اول شهریورماه آغاز و تا آخرآبان ماه اعتبارخواهد داشت.

مسوولان سازمان حج و زیارت نیز موظف شدند حداکثر 15 روز قبل از نخستین اعزام زائران به عربستان اسامی و مشخصات کامل بیمه شدگان را به بیمه گر تحویل نمایند.

طبق این قرارداد تمام عوامل ستادی و اجرایی که به منظور انجام عملیات حج تمتع سال 93 از طریق سازمان حج و زیارت به عربستان عزیمت می شوند، بدون پرداخت حق بیمه مشمول پوشش های این بیمه نامه می باشند. برهمین اساس سازمان حج متعهد شد فهرست اسامی عوامل ستادی(کارکنان سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و پرسنل ستادهای مکه مکرمه و مدینه منوره) و عوامل اجرائی (مدیران، روحانیون، پزشکان و خدمه کاروان ها، مدیران و عوامل ثابت هتل ها، عوامل آشپزخانه مرکزی، ذابحین و پرسنل مرکز پزشکی حج و زیارت) رابه صورت جداگانه به شرکت سهامی بیمه ایران اعلام کنند.

اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا