گوناگون

صنعت جهانی طلا خواستار اصلاح معیار طلای لندن شد

81229801 5810129

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا و به نقل از انجمن جهانی طلا، در نشست نمایندگان تولیدکنندگان، بانک های مرکزی و بازارها از اصول اساسی اصلاح معیار طلا (که اندازه آن هر روز توسط چهار بانک تعیین می شود) حمایت قاطعی به عمل آمد.

انجمن جهانی طلا روز سه شنبه از طریق پست الکترونیکی به بلومبرگ اعلام کرد، سه چهارم نمایندگان تولیدکنندگان، پالایشگاه ها، بانک های مرکزی و بازارها امروز در لندن با یکدیگر ملاقات کردند تا در زمینه راه های بهبود این معیار با یکدیگر گفت و گو نمایند.

معیار تعیین قیمت طلای لندن، روشی است که پنج عضو شورای تثبیت بازار جهانی طلا توسط آن دو بار در روز (روز کاری) قیمت طلا در بازار لندن را مشخص می کنند.

ناتالی دمپستر مدیر واحد سیاست دولت و بانک های مرکزی انجمن طلا در بیانیه این انجمن گفت: ما در آغاز فرایندی هستیم که منجر به اصلاح و نوین سازی معیار طلا خواهد شد، معیاری که مورد توجه بخش وسیعی از بازیگران بازار طلا است.

تنظیم کنندگان قیت طلا در سراسر جهان با فهرست روبه افزایشی از معیارها روبرو هستند که توسط بازرگانان به منظور کسب سود در بانک ها دست کاری و یا ادعا می شود که دست کاری شده اند.

پس از آنکه یک بازرگان تاثیر معیار طلا در سال 2012 را بررسی نمود، بخش هدایت مالی انگلستان، دست کاری 26 میلیون پوندی (44 میلیون و 600 هزار دلاری) بانک انگلیسی بارکلیز در ماه مه (اردیبهشت) را کشف کرد.

دیوید بیلی مدیر زیرساخت و نظارت بازارهای مالی بخش هدایت مالی انگلستان گفت: در حالی که شواهد مشخصی مبنی بر دست کاری معیار طلا در مدت زمانی که هر روز اندازه آن تعیین می شود، وجود ندارد لیکن احتمال می رود دست کاری شده باشد.

انجمن جهانی طلا گفت: این اصلاحات باید براساس خرید و فروش های انجام شده باشد و اطلاعات ورودی آن از شفافیت بالایی برخوردار باشند.

در اوایل اسفند ماه سال گذشته، پروفسور رزا ابرنتس متز استاد مدرسه استرن دانشگاه نیویورک و آلبرت متز مدیرعامل موسسه رتبه سنجی مودیز اینوستر سرویس در پیش نویس یک مقاله تحقیقاتی نوشتند، الگوهای نامتعارف تجارت حوالی ساعت سه بعد از ظهر به وقت لندن یعنی هنگامی که قرار است قیمت بعد از ظهر طلا توسط پنج بانک بزرگ کارگزاری طلا تعیین شود، نشان دهنده تبانی است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

این مقاله برای نخستین بار این احتمال را مطرح کرد که پنج بانک ناظر این معیار یعنی بانک بارکلیز انگلستان، بانک دویچه آلمان، بانک نووا اسکوتیای کانادا، بانک اچ.اس.بی.سی انگلستان و بانک سوسایت جنرال فرانسه ممکن است به اتفاق معیار یادشده را دست کاری کرده باشند.

اقتصام(6)1063**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا