گوناگون

زندان فرجام زمین خواری

81217609 5789316

ˈفارس نوریˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: «هانیوان» یکی از این مناطق است که برخی افراد سودجو با فروش زمین های این محل به افراد ساده لوح باعث رواج پدیدهزمین خواری شده اند.

وی اظهار کرد: بسیاری از افرادی که اقدام به خرید این زمین ها می کنند افراد ساکن روستاها هستند که بدون داشتن اطلاع لازم و با هدف مهاجرت به شهر این زمین ها را خریداری کرده و سپس با مشکل مواجه می شوند.

رییس کل دادگستری ایلام بیان کرد: شوربختانه زمین های این منطقه و برخی مناطق دیگر شهر ایلام از سوی برخی افراد سودجو در حال تصاحب است که این موضوع باعث بروز و توسعه پدیده حاشیه نشینی و ایجاد سکونتگاه های غیر رسمی شده است.

وی افزود: پدیده زمین خواری به عنوان یکی از جرایم رایج استان در این مناطق سبب بروز و رشد اخلاق و رفتارهای ناهنجار اجتماعی و جرایم متعدد شده است.

وی ادامه داد: زمین خواری در ایلام موجب تخریب و وارد شدن آسیب به زیرساخت های شهری و ساخت منازل غیر استاندارد و غیرمجاز در بستر رودخانه های این مناطق شده که با کمترین رانش زمین و دیگر حوادث طبیعی ویران می شود.

نوری گفت: دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواران اهتمام و شدت عمل جدی دارد و اشخاصی که در این جرم مشارکت دارند به حبس و دیگر مجازات محکوم خواهند شد.

رییس کل دادگستری ایلام بیان کرد: اگرچه شورای حفاظت از حقوق بیت المال و زمین های ملی در استان فعال است و در این زمینه اقدام های قانونی انجام داده اما نیاز است با این پدیده برخورد شدید و قاطع انجام شود.

رشد حاشیه نشینی و مهاجرت گسترده از روستاها به شهر 220 هزار نفری ایلام یکی از مسائل و مشکلات حوزه اجتماعی مرکز استان است.

رواج آسیب های اجتماعی، ترکیب نامتجانس ساختار و تخریب زیرساخت های شهری، رواج منازل غیراستاندارد، فقر و محرومیت و رشد بزه و جرائم از عواقب پدیده حاشیه نشینی است.

روند مهاجرت روستاییان به ایلام در دو دهه گذشته باعث افزایش حدود دو برابری جمعیت این شهر است. ک/3

7171/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا