Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

نگاهی به زیباترین غارهای جهان از غار ماموت در آمریکا تا غارهای یخی چین

در این مطلب از میهن پست سفری خواهیم داشت به زیباترین غارهای جهان که از تماشای آنها لذت خواهید برد. برای مشاهده تصاویر در ادامه با ما همراه شوید.

غارها، آخرین ردپای کاوشگری و اکتشاف، اسرار گذشته ما را در دل خود حفظ کرده‌اند. زیباترین غارهای جهان معمولا در نقاطی واقع شده‌اند که مردم کمتر به آنها دسترسی دارند.

غار ها جذابیت‌هایی تقریباً ابتدایی و دست نخورده دارند که اسرار گذشته ما را نگه می دارند و به خودی خود مملو از اسرار و شگفتی هستند. آنها خانه اکوسیستم های کوچکی هستند که غیر ممکن است روی زمین بتوانند زندگی کنند. غارها آخرین ردپای اکتشاف بشر هستند.

غار یخی اسکافتافِل در پارک ملی واتناجوکول / ایسلند

غارهای یخی اسکافتافل (Skaftafell Ice Cave) پدیده‌ای طبیعی در داخل بزرگترین کلاه یخی ایسلند هستند که هر کس را به یاد فضاهایی انیمیشن منجمد (Frozen) شرکت دیزنی می اندازد. هیچ غاری در اینجا شبیه هم نبوده و غارها همواره در حال تغییر هستند. هر تابستان، یخ‌ها ذوب می شوند و تونل‌های جدیدی ایجاد می کنند. دوباره فصل زمستان که می‌شود منجمد می شوند و در زمستان های بعدی آنها را می توان دید. برخی غارها دارای دیوارهایی بسیار باریکی هستند که می توانید آبشارهای زیرزمینی را از دل یخ‌ها مشاهده کنید.

زیباترین غارهای جهان
زیباترین غارهای جهان

غار ماموت در ایالت کنتاکی / ایالات متحده امریکا

غار ماموت (Mammoth Cave) طولانی‌ترین سیستم غاری جهان است که در زیر دره گرین ریور (Green River) در ایالت کنتاکی امریکا قرار دارد و در حالی که بیش از ۴۰۰ مایل از گذرگاه‌های آن نقشه برداری شده اما هنوز به طور کامل کشف نشده است. این غار یک هزارتوی پیچیده از جنس سنگ آهک است و ۴ هزار سال پیش توسط انسان کشف شد. در این غار، زیستگاه غنی از تروگلودیت‌ها از جمله ماهی بدون چشم، سمندرهای غاری و میگوهای غاری سفید (زال) قرار دارد.

زیباترین غارهای جهان
زیباترین غارهای جهان

غار فینگال در استافا / اسکاتلند

این غار دریایی (Fingal’s Cave) در یک جزیره غیر مسکونی در Inner Hebrides اسکاتلند قرار دارد و کاملاً از ستون های بازالت شش ضلعی شکل گرفته و توسط یک جریان گدازه پالئوسن تشکیل شده است. نام این غار از شعر قرن ۱۸ گرفته شده و در طول قرن ها در ادبیات و ترانه به نمایش در آمده است.

زیباترین غارهای جهان

غار بلو گروتو در کاپری / ایتالیا

این غار دریایی (Blue Grotto) خیره کننده که روزگاری به عنوان استخر شنای اختصاصی تیبریوس، یکی از امپراتورهای روم باستان، استفاده می‌شد تقریباً ۶۱ متر طول و ۲۵ متر عرض دارد. درخشش منحصر به فرد نور از دهانه کوچک وارد می‌شود و به خارج از غار منتشر می‌شود، از طریق آب شفاف در کف ماسه‌ای ۱۵۰ متری زیر آن منکسر و بازتابانیده می‌شود.

زیباترین غارهای جهان

حفاظتگاه طبیعی غار آوشالوم در بیت شِمِش / اسرائیل

غار سورِق (Avshalom Cave Nature Reserve) یک غار کوچک اما شگفت انگیز مملو از استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌‌ها است که در نزدیکی (۲۰ کیلومتری) اورشلیم واقع شده است. آوشالوم که به عنوان یک حفاظتگاه طبیعی با نام غار سورق هم مشهور است با استالاکتیت‌ها یا سنگ‌های چکنده متراکم زیادی که دارد از آب و هوای مدیترانه شرقی برخوردار است. طول برخی از این سنگ‌ها به ۴ متر هم می‌رسد و بعضی دیگر قدمتی ۳۰۰ هزار ساله دارند.

زیباترین غارهای جهان

غار کریستال‌ها در نایکا / مکزیک

این سیستم غار منحصر به فرد (Cave of the Crystals) در مکزیک مانند قلعه تنهایی سوپرمن به نظر می رسد و شامل بزرگترین کریستال های طبیعی است که تاکنون پیدا شده است. بلندترین آنها حدود ۱۲ متر طول و ۴ متر ضخامت دارد. با این وجود ، به ندرت به دلیل مشکلات لجستیکی مورد کاوش قرار گرفته است زیرا به دلیل قرار گرفتن در بالای دریچه آتشفشانی ، بسیار گرم است و قطعات کریستال‌های بسیار بزرگ نیز گذرگاه را مسدود می کند.

زیباترین غارهای جهان

 

غار فلوت رید در گویلین گوآنگژی / چین

این غار آهکی (Reed Flute Cave) که درست در شمال شهر گویلین واقع شده است به عنوان “کاخ هنرهای طبیعی” نیز شناخته می‌شود و نه تنها زیباست بلکه از نظر تاریخی نیز حائز اهمیت است. غار فلوت رید مملو از کتیبه‌هایی است که قدمت آن به سلسله تانگ بازمی‌گردد.

زیباترین غارهای جهان

غارهای کریستالی و فانتزی در همیلتون پَریش / برمودا

یک تجربه واقعاً جادویی در زیر زمین! این غارها (Crystal and Fantasy Caves) در دوره پلیستوسن شکل گرفته‌اند اما فقط در طی ۱۰۰ سال گذشته توسط انسان کشف شده اند. گروه های کریستالی یا بلورین و استالاکتیت‌ها در بالای استخر بلورین و شفاف معلق هستند. این استخر ترکیبی از آب تازه و نمک است و تقریباً ۱۸ متر عمق دارد.

زیباترین غارهای جهان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا