گوناگون

زیستگاه مرال در ماسال ساخته می‌شود

فرماندار ماسال گفت: برای حفظ تنوع زیستی، زیستگاه مرال در ماسال احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، محمود قاسم‌نژاد در جمع مردم ماسال اظهار کرد: این زیستگاه با تجهیزات تصویربرداری، امکان مشاهده حیوانات را به گردشگران خواهد داد.

وی به اعتبار 240 میلیارد ریالی هزینه شده در شهرستان ماسال، اشاره و اضافه کرد: این اعتبارات در حوزه تقویت شبکه‌های برق، گاز، تاسیسات آموزشی، مسکن مددجویان، عمران شهری، آب و کشاورزی هزینه شده است.

قاسم نژاد تصریح کرد: یک سوم مزارع از رودخانه‌های شهرستان تغذیه می‌شوند، بنابراین ضروری است با توجه به کمبود بارندگی نسبت به شخم و کشت به موقع مزارع اقدام شود چرا که شایسته نیست با این همه منابع سرشار از کم آبی رنج ببریم.

وی، راه‌اندازی سازمان امور عشایری استان جهت ساماندهی عشایر شهرستان را خواستار شد و افزود: دامداری و تولیدات دامی و لبنی از مشاغل قابل توسعه و پرمشقت در شهرستان است و مدیران استانی باید نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان محلی ماسال اهتمام ورزند.

فرماندار ماسال تاکید کرد: به منظور افزایش سرمایه‌گذاری، 6000 هکتار از اراضی ماسال به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود و تلاش‌ها جهت رفع موانع گردشگری منطقه نمونه گردشگری بام سبز ادامه دارد.

قاسم نژاد اضافه کرد: یکی از موانع توسعه شهرستان، راه اصلی ورودی شهرستان است که امیدواریم طبق وعده، 2.5 کیلومتر مسیر کلیدبر – ماسال با اعتبار 15 میلیارد ریالی به زودی آسفالت شود.

فرماندار ماسال تصریح کرد: بزودی با تکمیل مجتمع آبرسانی گرمه خونی و چاله سرا با اعتبار 10 میلیارد ریالی به 25 روستا آبرسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا