Mihanpostبرقپیشنهاد سردبیر

ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در سواحل اسکاتلند

ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در دریای شمال توسط  شرکت استات اویل در سال ۲۰۱۷ به اتمام رسیده و پس از آن آغاز به کار خواهد کرد .منظور از مزرعه بادی تعدادی توربین غول پیکر برای  تولید برق هستند که اینبار قرار است روی دریا ساخته شوند. برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

استات اویل که یک شرکت نروژی است در حال ساخت بزرگترین مزرعه بادی در نزدیکی سواحل اسکاتلند در روی سطح دریای شمال است . این شرکت برای ساخت این مزرعه بادی دریایی از روشی با تجهیزاتی استفاده می کند که توربین ها را در مقابل طوفان ها و امواج سهمگین سالم نگه می دارد .

شرکت استات اویل در گذشته یک شرکت نفتی بوده و حالا قصد دارد این مزرعه بادی را روی چاه های نفت در دریا ایجاد کند این شرکت مراحل آزمایشی این پروژه را در سال ۲۰۰۹ به پایان رساند و حالا در مرحله عملیاتی برای ساخت مزرعه بادی دریایی است .

مدیر استا اویل آقای ایف دلپ با ابراز خوشنودی از اجرای این پروژه گفت : منطقه دریای شمال در اسکاتلند بسیار پر باد بوده و این منطقه زنجیره گاز و نفت را تامین می کند.

در حقیقت باید گفت که بیش از ۹۰ درصد باد هایی که در کل دریاهای جهان در حال وزیدن هستند در این منطقه بوده و دریای شمال بهترین انتخاب برای ساخت این مزرعه بادی دریایی است .

کشور هایی همچون آمریکا ، ژاپن ، چین و آلمان هم در حال راه اندازی این پروژه در مناطق پر باد کشور هایشان هستند و حدود ۴۰ پروژه با این عنوان در دست ساخت است .

شرکت استات اویل از پنج توربین هایویند برای ساخت این پروژه استفاده می کند که هر کدام توانایی تولید شش مگا وات برق را دارند .جنس بدنه فولادی بوده و به شکل استوانه است . توربین ها به بستر اقیانوس متصل هستند که این مسئله باعث اقتصادی تر شدن آنها خواهد شد.

با هم در میهن پست تصاویری از  ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در دریای شمال را  تماشا می کنیم.

منبع :geogarage

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا