گوناگون

ساخت مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای بردسکن نیمه‌کاره رها شد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بردسکن گفت: ساختمان در حال ساخت این مرکز به‌خاطر کمبود اعتبار به صورت نیمه‌تمام رها شده است.

بهرام کاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، افزود: کار ساخت این مرکز در ماه‌های پایانی سال 90 آغاز شد و برای اجرای پی آن قریب دو میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافت.

وی گفت: این ساختمان با 1600 مترمربع زیربنا در دو طبقه طراحی و در آن هشت کارگاه تعبیه شده است.

وی افزود: این پروژه 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن 12 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بردسکن اظهار کرد: هم‌اینک نیز به دلیل کمبود اعتبارات دولت فقط به پروژه‌های دارای بالای 80 درصد پیشرفت اعتبار تخصیص می‌دهد لذا امسال اعتباری برای این پروژه تخصیص نیافته اما مبلغ طلب معوقه پیمانکار پرداخت شده است.

وی با اشاره به کمبود فضای کارگاهی در این مرکز گفت: سرانه فضای هر کارآموز در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای چهار مترمربع است که در بردسکن این شاخص کمتر از نیم مترمربع است.

کاشکی در ادامه افزود: به رغم وجود متقاضیان جهت فراگیری مهارت در رشته‌های برق و جوشکاری، به دلیل نبود فضای کارگاهی آنان مجبورند به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

وی گفت: شش کارگاه فعال در این مرکز توسط مربیان مجرب آموزش‌های لازم را به کارآموزان ارائه می‌دهند.

کاشکی افزود: از ابتدای امسال 700 نفر در این مرکز در رشته‌های مختلف همچون زنبورداری، صنایع دستی، نقاشی روی سفال و تعمیر لوازم خانگی آموزش دیده‌اند، به دلیل کمبود منابع مالی برخی دوره‌های آموزشی به صورت مشارکتی و با عقد قرارداد با برخی نهادها برگزار شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا