گوناگون

کاهش ارتباطات اعضاء خانواده به 17 دقیقه در روز

جانشین معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفان، گفت: میزان ارتباطات اعضاء خانواده امروز در 24 ساعت به 17 دقیقه و میزان تماشای تلویزیون به طور میانگین در شبانه روز به چهار ساعت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، حسین امانلو در همایش استانی هادیان سیاسی و سخنوران فرهنگی که در اردوگاه شهید کلاهدوز مهدیشهر برگزار شد، با اشاره به راهکارهای مقابله با دجالواره اظهار کرد: طیف‌‏های مختلفی در جامعه تماشاگر و مخاطب ماهواره محسوب می‌شوند و بررسی و واکاوی این طیف‌ها نشان می‏‌دهد که عرصه فرهنگ باید بیش از پیش مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: اگر فرهنگ مورد توجه قرار گیرد و تقویت شد بسیاری از مخاطبان ماهواره این تبلیغ کننده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم غلط فردی و اجتماعی کاسته خواهد شد.

جانشین معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه مخاطب‏‌شناسی بزرگترین هنری است که باید به آن توجه شود و این امر مستلزم کاری روانشناسی و روانشناختی است، افزود: افراد انسانی به سه گروه تقسیم می‏‌شوند گروهی که با عقل زندگی می‏‌کنند، گروهی که انتخاب‌هایشان بر حکم و دائر مدار ضرورت است و گروهی که احساس و هیجان‏‌های درونی بر آنها غلبه دارد.

امانلو اظهار کرد: کشورهای غربی به این نتیجه رسیده‌اند که مهار انقلاب اسلامی ایران یک راه بیشتر ندارد و آن مهار کردن دو بال شهادت و ولایت است و بر این باورند که باید با تغییر ذائقه مردم ایران با جنگ فرهنگی با انقلاب اسلامی مقابله کنند و در همین راستا هالیوود تمام‌قد آمد تا انقلاب اسلامی ایران را مهار کند.

وی عنوان کرد: نخستین بار ماهواره در سال 73 وارد ایران شد و در این سال تنها سه شبکه فارسی زبان علیه ایران فعالیت می‏‌کردند و در سال 87 فقط هفت شبکه و این آمار در سال 91 به 125 شبکه رسید که 13 شبکه آن مخصوص پخش سریال‏‌ها و فیلم‏‌های سینمایی است و امروزه 162 شبکه فارسی زبان فعالیت می‌‏کنند.

جانشین معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفان دلایل گرایش مردم به ماهواره را ناآگاهی، تنوع‏‌طلبی، جوزدگی، سرگرمی و… دانست و گفت: سه نوع شبکه ماهواره‌ای با موضوعات خبری – سیاسی، فرهنگی- اجتماعی و اعتقادی در حال فعالیت هستند.

امانلو تصریح کرد: دشمن قصد دارد تا در خانه‌های مردم ایران رخنه کند و رخنه فرهنگی یعنی اوج رخنه دشمن در خانه‌های ملت ایران و هدف آنها ایمان و باورهای مردم ایران است.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اضافه کرد: ما باید باور کنیم که در جامعه ما جنگ وجود دارد و آن جنگ اعتقادی و فرهنگی است که آن در خانه‏‌های ماست.

جانشین معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفان یکی دیگر از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را افزایش سواد رسانه‌ای مردم عنوان و تصریح کرد: باید سواد رسانه‌ای مردم را ارتقا بخشیم،چراکه رسانه ابتدا حس و نیاز انسان را تغییر می‌‏دهد و بر ناخودآگاه انسان تأثیر می‏‌گذارد، تصویرسازی و موج‌سازی می‌کند و نحوه انتقال پیام را تغییر می‏‌دهد.

امانلو اظهار کرد: 90 درصد وجود انسان را رسانه هدایت می‏‌کند و به عبارتی می‏‌توان گفت رسانه زندگی دایره‏ای انسان را به زندگی خطی و نقطه‌‏ای تبدیل می‏‌کند.

وی گفت: میزان ارتباطات اعضاء خانواده امروز در 24 ساعت به 17 دقیقه و میزان تماشای تلویزیون به طور میانگین در شبانه روز به چهار ساعت رسیده است.

جانشین معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفان با اشاره با بالا رفتن سن ازدواج در جوانان اظهار کرد: سن بلوغ در پسران به 12 سال و میزان میانگین سن ازدواج به 29 سال رسیده است و سن بلوغ در دختران به 10 سال و میانگین سن ازدواج در دختران به 27 سال رسیده است.

امانلو هدف دشمن از وارد کردن ماهواره به ایران را تغییر رفتار در بین مردم دانست و اضافه کرد: مقابله فرهنگی تنها راه مقابله با شبکه‌‏های ماهواره‌‏ای است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا