گوناگون

ساده زیستی امام خمینی(ره) تأثیر بسیار زیادی بر روی من گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید مسعود متسابق 20 ساله تانزانیایی که خود در کشورش به امر تدریس قرآن به کودکان اشتغال دارد، در مورد سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران گفت: من تاکنون در هیچ مسابقه بین‌المللی شرکت نکرده‌ام و این اولین تجربه قرآنی من است که به نظرم به خوبی در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.

وی در خصوص نحوه مشارکت خود در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران یادآور شد: پس از برگزیده شدن در آزمون داخلی برای شرکت در مسابقات به سفارت ایران در تانزانیا معرفی شدم.

عبدالحمید مسعود در پاسخ به این سؤال که چه چیزی طی مدت زمان اقامت وی در ایران، توجه‌اش را جلب کرده است، تصریح کرد: زیارت مرقد و بیت امام خمینی(ره) و ساده زیستی ایشان تأثیر بسیار زیادی بر روی من گذاشت.

متسابق تانزانیایی متذکر شد: قبل از اینکه به ایران بیایم، چیزهای کمی در مورد ایران و امام خمینی(ره) شنیده بودم، اما وقتی به ایران آمدم، بیشتر با شخصیت ایشان آشنا شدم.

عبدالحمید مسعود متسابق 20 ساله تانزانیایی با تشریح نحوه زندگی مسلمانان در تانزانیا گفت: تانزانیا یک کشور آفریقایی مسلمان است و مسابقات قرآنی در آن برگزار می‌شود، اما مانند مسابقات قرآنی در ایران دارای وسعت و عظمت نیست.

وی که مقام اول مسابقات تانزانیا را به خود اختصاص داده است در مورد راهیابی خود به مرحله نیمه نهایی اظهارداشت: من برای این مسابقات خیلی تلاش کردم، به طوری که نفر اول مسابقات تانزانیا شدم و امیدوارم به مرحله بعدی سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم راه یابم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا