گوناگون

سازمان دامپزشکی آمادگی کنترل بیماری آبزیان را دارد/ داروهای آبزیان تامین است

81148990 5668717

کاظم عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان اینکه هر سال در فصل تابستان با بروز انواع بیماری های باکتریایی و ویروسی در بین ماهیان گرمابی و سردابی مواجه هستیم، افزود: طبق هشدار سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) درباره برخی بیماری های اخطار دهنده باکتریایی از جمله استرپتوکوکوزیس و سیستینوزیس و بیماری ویروسی نکسوز عفونی لوزالمعده ماهیان قزل آلا (NIPN)، اقدامات ویژه ای برای پیشگیری از بروز این بیماری ها صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: برای مقابله با بیماری های باکتریایی آبزیان، عموما اقدامات پیشگیری، واکسیناسیون و درمانی انجام می شود.

به گفته وی، سال گذشته 150 مزرعه پرورش ماهی با بیماری استرپتوکوکوزیس مواجه شدند که با اقدامات سریع سازمان دامپزشکی و تامین واکسیناسیون این مزارع بیماری کنترل شد.

مدیرکل بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان، تصریح کرد: برمبنای سیاست سازمان دامپزشکی کشور بیماری های ویروسی آبزیان که قابلیت درمان نداشته باشند، بدون وقفه عملیات معدوم سازی آنها انجام می شود.

عبدی افزود: هم اکنون داروهای ضدعفونی کننده مزارع پرورش ماهی همچون آزورینا (اسیتات مس – برای از بین بردن جلبک) و دی کوات 50 (فیلتر کننده و بهبود دهنده کیفیت آب) به میزان کافی تولید و وارد شده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی از صدور مجوز واردات داروهای ضد عفونی کننده مزارع پرورش ماهی از سوی سازمان دامپزشکی کشور خبر داد و ادامه داد: در این راستا سازمان دامپزشکی کشور آمادگی همکاری با شرکت های تولیدکننده و واردکننده برای تولید و واردات داروهای آبزیان و داروهای ضد عفونی کننده را دارد.

عبدی با تاکید براینکه داروهای آبزیان درکشور تامین است، گفت: متاسفانه در زمینه توزیع داروهای آبزیان به مزارع پرورش ماهی با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود.

اقتصام(4)9156**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا