گوناگون

نمایشگاه دستاوردهای دانشمندان اسلامی موجب تقویت خودباوری جوانان می شود

اسماعیل کاظمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای اندیشمندان اسلامی و ایران در گفتگوی اختصاصی  با خبرنگار مهر اظهارداشت: هدف از برگزاری موزه سیار دست آوردهای دانشمندان اسلام و ایران احیای دوران طلایی تمدن اسلامی و ایرانی، شناساندن مشاهیر حوزه های دانش، ارتقاء خودباوری، ترویج علم و تثبیت تفکر علمی در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی افزود: موزه علوم و فناوری در سال 89 در زیر مجموعه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تاسیس شد و ماموریت اصلی این موسسه بازسازی و معرفی دست آوردهای علمی ملت ایران و جهان اسلام است.

IMG15384461

این مسئول گفت: در زمینه معرفی آثار بازسازی شده هر ساله نمایشگاههای سیاری در استان های مختلف کشور برگزار می شود که چهار  دوره قبلی این نمایشگاه در شهرهای بابل، همدان، آمل و محلات برگزار شد که با استقبال بی نظیر علاقه مندان، دانش آموزان و دانشجویان روبرو شد.

وی در خصوص دوره پنجم این نمایشگاه تصریح کرد: پنجمین دوره این نمایشگاه با تلاش دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، شهرداری، پارک علم و فناوری امام خمینی (ره) و آموزش و پرورش استان قزوین در محل سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شده است.

کاظمی بیان کرد: در این نمایشگاه بیش از 25 اثر علمی و مهندسی دانشمندان اسلام و ایران متعلق به قرون دوم تا هفتم اسلامی به نمایش در آمده است و در حاشیه این نمایشگاه جنگ علمی با موضوع فیزیک نیز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه تا 16 اردیبهشت ماه برای بازدید علاقمندان دایر است.

این مسئول یادآورشد: گالری اصلی موزه علوم و فناوری در شهر تهران و در طبقه دوم ساختمان شماره 2 کتابخانه ملی ایران همه روزه پذیرای علاقمندان به علم و فناوری خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا