Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساعت های هوشمند به زودی بیماری کاربران را پیش بینی می کنند ؟!

ساعت های هوشمند به زودی پزشک مجازی شما خواهند شد ! موضوعی که در یک پژوهش جدید نشان داده شده که ساعت‌های مچی هوشمند نه تنها می‌توانند فعالیت‌های کاربران و پارامترهای فیزیولوژیکی را اندازه گیری کنند بلکه توانایی آن را دارند تا زمان دچار شدن فرد به بیماری را نیز تشخیص دهند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ساعت های هوشمند و رشد فناوری کاربردی آن ها تا حدی پیش رفته است که محققان دانشگاه استنفورد نشان داده‌اند که ساعت‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های شخصی با قابلیت حسگر ، می‌توانند به تشخیص بعضی از بیماری ها از جمله زمان سرماخوردگی و حتی شروع بیماری‌های پیچیده‌ای مانند لایم – نوعی عفونت اسپیروکتی چندسیستمی – و دیابت به کاربران خود کمک کنند.

مایکل اسنایدر ، استاد دانشگاه استنفورد از آمریکا در خصوص نقش ساعت های هوشمند  به عنوان پزشک مجازی می گوید :

ما به کمک ساعت های هوشمند و فناوری که در کنار آن به کار گرفته ایم در واقع می‌خواهیم افراد را از وضعیت سلامت و همچنین پیش بینی بعضی از بیماریهایی که افراد را تهدید می کند ، آن هم در مراحل اولیه و حتی قبل از سرایت آن به بدن کاربران ، از طریف ساعت های هوشمند ، آگاه سازیم .

ساعت های هوشمند

این در حالی است که پژوهشگران در این مطالعه و تحقیق خط مبنایی را برای ضربان قلب و درجه حرارت پوست افراد تعریف کرده و هرگونه انحراف از آن را اندازه‌گیری کردند. آن ها به مدت دو سال به جمعآوری هزاران اندازه گیری از شرکت کنندگان پرداختند.

با این حال و با توجه به نقش مهم ساعت های هوشمند و بخصوص ساعت مچی هوشمند Change of Heart که فناوری مذکور بر روی آن آزمایش شده است ، برای حفظ سلامتی افراد به عنوان پزشک هایی مجازی باید گفت از آن جا که این ساعت های هوشمند و فناوری همراه آن که به طور مداوم ضربان قلب و درجه حرارت پوست افراد را اندازه‌گیری می‌کنند ، می توانند در تشخیص و شروع بیماری که فیزیولوژی فرد را تغییر می‌دهد ، پیش بینی کنند.

البته در پژوهشی که در این زمینه انجام شده است مشخص شد است که بسیاری از این انحرافات با زمان بیمار شدن افراد مصادف است و به عنوان مثال، ضربان قلب و درجه حرارت پوست افراد در زمان بیماری افزایش می‌یابد.

با این حال و برای تشخیص این انحرافات ، محققان یک برنامه نرم افزاری را برای داده‌های به دست آمده از ساعت مچی هوشمند Change of Heart توسعه دادند تا حدی که این دستگاه‌ها موفق به تشخیص سرماخوردگی و همچنین حضور بیماری لایم شدند.

این تحقیقات راه را برای تلفن‌های هوشمند هموار کرده تا مانند یک پکیج سلامت عمل کرده، بر سلامت کاربران نظارت کنند و علایم اولیه بیماری را بسنجند.

منبع    newindianexpress

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا