Mihanpostپیشنهاد سردبیرمعماری

طراحی پایدارترین اقامتگاه جهان در امارات + عکس

طراحی پایدارترین اقامتگاه جهان توسط شرکت معماری baharash برای اجرا در امارت در حالی به پایان رسید که یکی از این طراحی ها از سوی گروه طراحی خانه های اکو سیستم دبی انتخاب شدند تا یک مجتمع مسکونی در لیوا، از نواحی جنوبی امارات متحده ی عربی، طراحی کنند. در این میان برای طراحی مجتمع مسکونی اکوتک، آن ها دریاچه ای هم سطح زمین در نظر گرفته اند که به وسیله ی حفر یک چاه عمیق، آب آن تامین می شود.با میهن پست همراه شوید.

طراحی پایدارترین اقامتگاه جهان در حالی انتخاب شد که وجود یک دریاچه امکان طراحی مجتمع مسکونی به دور آن را برای معماران راحت تر کرده و این سبک طراحی در ایجاد مسیر دسترسی راحت ساکنین به نقاط مختلف مجموعه، کمک خواهد کرد. طراحی دریاچه در دل مجتمع مسکونی علاوه بر آن که طبیعت سبز را وارد زندگی ساکنین می کند، برای آبیاری، پرورش ماهی و فعالیت های تفریحی نیز مفید خواهد بود. در ادامه با آرل همراه باشید.

بد نیت بدانید که امکانات رفاهی این مجموعه که نقطه ی اصلی طراحی مجتمع مسکونی هستند، در اطراف دریاچه قرار می گیرند. در کل ۸۴ واحد مسکونی با ابعاد مختلف برای مجتمع در نظر گرفته شده که هر کدام منظره و تراس مجزایی به سمت حیاط مرکزی دارند. مناظر آرامش بخش مجموعه را می توان از تمامی نقاط عمومی اصلی، از جمله باشگاه بدنسازی، تماشا کرد.

البته در این طراحی رستوران و بار این فضا غذاهای ارگانیک، که در سایت تولید می شوند، ارائه خواهند داد. سیستم های سبزی که در طراحی این مجموعه در نظر گرفته شده است، پنجره با شیشه های هوشمند، چرخه ی تصفیه ی آب برای بخش کشاورزی سایت و اختصاص دادن حدود ۴۸۰۰۰ متر مربع از مساحت سایت برای پانل های خورشیدی، می باشند.

البته فراموش نشود که از سقف نواری شکل این مجتمع برای تعبیه پانل های خورشیدی به منظور تامین بهینه ی انرژی استفاده خواهد شد. فضاهای سبز و زمین های کشاورزی نیز از دیگر سیستم های سبز مجموعه محسوب می شوند، علاوه بر آن جنبه ی اقتصادی نیز دارند زیرا وجود زمین های زراعی در تولید شغل برای مردم محلی نقش به سزایی را ایفا خواهند کرد.

با هم در میهن پست تصاویری از طراحی پایدارترین اقامتگاه جهان در امارات را تماشا می کنیم.

منبع  designboom

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا