گوناگون

سالانه ۱۰۰۰ میلیارد ریال صرف سرشماری در کشور می‌شود

2355058 357

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

امید علی پارسا اظهار کرد: سرشماری‌مهم‌ترین و پایدار‌ترین ابزار دولت در برنامه‌ریزی و توسعه کشور است که سالانه  در ایران بیش از 1000 میلیارد ریال صرف اجرای سرشماری می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت حرکت به سمت سرشماری ثبتی و فاصله گرفتن از سرشماری‌های سنتی افزود: سرشماری به صورت سنتی و خود اظهاری نتایج دقیقی را به دست نمی‌دهد و باید از این روش فاصله گرفته و به سمت سرشماری ثبتی حرکت کنیم که این طرح در سال 95 در قزوین به عنوان پایلوت اجرا می‌شود.

معاون برنامه ریزی استانداری قزوین بر ضرورت همکاری شهرداری‌ها در اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: به طور مسلم اجرای این طرح به صورت ثبتی نیازمند همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان است تا بتوانیم نتایج دقیق و درستی را از سرشماری سال 95 بدست آوریم.

پارسا خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر ضرورت دارد تا نقشه‌های پارسلی تهیه شده و به وسیله آن بتوانیم اطلاعات روستاها و شهرها را به صورت یکپارچه و متمرکز درآورده و آنها را به روز رسانی کنیم، البته استفاده از این‌نقشه‌ها هزینه بر و گران است، ولی تهیه و استفاده آنها مانند پس انداز است.

معاون برنامه ریزی استاندار بیان کرد: باید به سمتی برویم که از سرشماری سنتی و خوداظهاری به سمت اجرای سرشماری ثبتی حرکت کنیم و نخستین گام در این مسیر ایجاد یک بستر قانونی  است تا تمامی پایگاه‌های اطلاعاتی  به هم مرتبط و تجمیع شوند.

وی اعلام کرد: در حل حاضر 90 درصد شهرها و 85 درصد روستاها در سطح کشور از کدپستی برخوردار هستند که برای اجرای سرشماری ثبتی از اهمیت  بالایی برخوردار است.

پارسا با بیان اینکه شهرداران باید نقشه‌های  شهری را کامل و به روز کنند تصریح کرد: امروزه در دنیا مدیریت شهری براساس نقشه های پارسلی انجام می شود واین طرح تاکنون در دو شهر تهران و قم اجرا شده و قزوین سومین استانی است که به عنوان پایلوت در آن اجرا می شود./س

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا