گوناگون

پیش‌بینی ۳۰ مرکز دولتی خرید گندم با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در قزوین

 

منوچهر حبیبی سرپرست فرمانداری قزوین در این جلسه اظهار کرد: خرید گندم توسط دولت رونق اقتصادی به ویژه در عرصه‌های کشاورزی و حمل و نقل را در پی دارد و باید با برنامه ریزی مناسب زمینه خدمت رسانی مناسب به کشاورزان در این زمینه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه با ارائه خدمات مناسب از سودجویی دلالان جلوگیری می شود به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به سودجویی برخی افراد فرصت طلب در سایر استانهای کشور در سال‌های گذشته کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید رسمی دولتی از بروز مشکل در این زمینه  جلوگیری کنند.

حبیبی تصریح کرد: با تجهیز و افزایش مراکز خرید و اعلام به موقع نرخ تضمینی تمهیدات لازم در این زمینه پیش بینی شده است.

مدیرکل غله استان قزوین نیز در این جلسه نرخ خرید تضمینی گندم را به طور متوسط  10500 ریال اعلام و اظهار کرد: محصول کشاورزان به نسبت درصد افت محصول و سن زدگی حداکثر تا دو درصد بدون کسر بها قابل خرید است .

فریبرز انوری فر با اشاره به اینکه بر اساس برآورد کارشناسان اداره کل جهاد کشاورزی، پیش بینی برداشت گندم در استان قزوین در سالجاری حدود 220 هزار تن است تصریح کرد: امسال 30 مرکز خرید گندم با ظرفیت  بیش از  250 هزار تن در استان قزوین پیش بینی شده است .

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی دولت برای کشاورزان گفت: پرداخت بهای بیشتر از نرخ دولتی از سوی دلالان احتمال سودجویی را در پی دارد و کشاورزان باید ا آن پرهیز کنند و مراکز خرید گندم دولتی در استان قزوین نیز تا زمانی که محصول کشاورزان به طور کامل برداشت شود دایر است.

بهرامی معاون برنامه ریزی فرمانداری قزوین نیز در سخنانی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب در جهت تحویل به موقع گندم کشاورزان و پرداخت مطالبات آنان، خواستار تشکیل کمیته نظارتی به منظور تسهیل در ارائه خدمات مناسب به مردم در این زمینه شد./س

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا