گوناگون

سامانه مجازی ابر سلامت رونمایی شد

81178543 5720955

به گزارش ایرنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در این مراسم که با حضور نصراله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید صدوقی مدیر عامل همراه اول، روستا آزاد رییس دانشگاه صنعتی شریف، سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و جمعی از مدیران ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، ویژگی های سامانه ابر سلامت تشریح شد.

این سامانه هوشمند که مبتنی بر مدل خود مراقبتی است، با شعار ˈابر سلامت در کنار هر خانواده ایرانیˈ تلاش می کند تا با تلفیق فناوری های نوین و دانش سلامت، سبب بهبود کیفیت زندگی و ترویج سبک زندگی سالم شود.

در این مراسم مدیر عامل همراه اول با اشاره به حمایت های این اپراتور از سلامت جامعه اظهار داشت: علاوه بر آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه که با همکاری همراه اول در دانشگاه صنعتی شریف تأسیس شده است، همراه اول همکاری پژوهشی خود را در خصوص اندازه گیری تشعشعات امواج آنتن های BTS و گوشی تلفن همراه با دانشگاه های علم و صنعت و امیرکبیر گسترش داده است و بطور غیرمستقیم وارد حوزه بهبود سلامت مردم شده است.

وی افزود: حال با این سامانه که با همکاری همراه اول، وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات و دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شده است، ما بطور مستقیم به حوزه سلامت مردم ورود می کنیم.

صدوقی گفت: همکاری در این پروژه در راستای مسؤولیت اجتماعی همراه اول و افق 5 ساله ماست که می خواهیم محبوبترین شرکت ایرانی باشیم.

وی افزود: انشاالله از شهریور ماه سال جاری که خدمات نسل 3 و در ادامه 4 را ارائه کنیم، دیگر درآمد اپراتورهای تلفن همراه از مکالمه نخواهد بود، بلکه عمده درآمد از محل سرویس های گوناگون است.

مدیر عامل همراه اول از همه دست اندرکاران مرتبط با تلفن همراه درخواست کرد به توسعه شبکه همراه اول کمک کنند، زیرا توسعه در بعضی مناطق از جمله تهران عملاً متوقف شده است.

صدوقی با بیان این که، همراه اول حدود سه هزار آنتن BTS در تهران دارد گفت: هر چه آنتن بیشتر باشد، پوشش کامل تر شده و تشعشع کمتری به شهروندان می رسد. از آنجا که ما 96.5 درصد پوشش و بیشترین تعداد آنتن BTS در کشور را داریم، پس می توان ادعا کرد سالم ترین شبکه نیز از آن همراه اول است.

در این مراسم معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه حوزه بهداشت از اهم حوزه ها برای تصمیم گیری است، اظهار داشت: در کشور شش درصد GDP صرف حوزه سلامت می شود و باید این هزینه را کاهش دهیم.

نصرالله جهانگرد گفت: این سامانه که امروز رونمایی می شود، معرف و مؤید یک پیشرفت است تلفیقی از صنعت IT و حوزه سلامت است. از طریق تلفن های همراه هوشمند می توان خدماتی حیاتی ارائه کرد. امروز باید پارادایمی جدید در حوزه سلامت ایجاد شود. سازمان فناوری اطلاعات و اپراتور همراه اول که بیشترین پوشش را در کشور دارد، می توانند امکانات خود را در اختیار مردم و این طرح قرار دهند.

اقتصام (1) ** 1574**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا