گوناگون

کلینیک دندانپزشکی خیرساز در ساری افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، این کلینیک دندانپزشکی بعد از ظهر دوشنبه در خیابان طبرسی ، قبل از پارکینگ شهرداری، طبقه همکف مرکز بهداشتی درمانی شماره 8 شهری دایر شده است.

عقیل برزگر رئیس مرکز بهداشت ساری در مراسم افتتاح این کلنیک گفت: این کلنیک با هدف ارائه خدمات درمانی به شهروندان راه اندازی شده است و با کمک مجمع خیرین این مکان تجهیز و با شش یونیت دندانپزشکی ودستگاه رادیوگرافی دندان آماده ارائه خدمت به همشهریان شد.

وی اظهار داشت: این کلینیک در آغاز با حداقل امکانات خدمت رسانی می کند و در آینده ای نزدیک مجهزتر خواهد شد و هدف ما ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی به کودکان، دانش آموزان و مادران باردار در وهله اول است و مراجعه عموم به آن آزاد است.

وی با بیان اینکه، مشاوره ها و آموزشهای بهداشت دهان و دندان در کلینیک انجام می شود، گفت:هزینه تمام شده پروژه کلینیک 200 میلیون تومان که 40 درصد هزینه را مجمع خیرین مرکز بهداشت ساری تقبل کرده اند.

برزگر افزود: 20 دندانپزشک و 6 یونیت دندانپزشکی در این کلینیک آماده خدمت رسانی به همشهریان هستند.

رئیس مرکز بهداشت ساری گفت: باتوجه به آمار بالای پوسیدگی دندان در بین دانش آموزان ابتدا بحث آموزش بهداشت دهان و دندان را در دستور کار خود داریم.

وی یادآور شد: جرمگیری،  پرکردن و کشیدن دندان از خدمات کلینیک است که در صورت نیاز بیمار به خدمات تخصصی تر به دانشکده دندانپزشکی معرفی خواهند شد.

هاشمی مدیر کلینیک دندانپزشکی قریشی ساری ساری نیز گفت: مرحومه قریشی با این کار برای خود باقیات صالحات بجا گذاشت زیرا از دیر باز دغدغه راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی را در ساری داشتیم که با کمک خیرین این امر محقق شد.

وی یادآور شد: خدمات سطح یک شامل آموزش بهداشت دهان و دندان  وسطح 2 شامل درمان پوسیدگیهای سطحی دندان در این مرکز انجام می شود.

جمال باقری رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه در سال 93 توجه خاصی به حوزه سلامت شده است گفت: امیدواریم شاهد روزی باشیم که بیماران در مراکز درمانی دغدغه ای جز رنج بیماری نداشته باشند و خوشحالیم که گروهها و انجمن های خیریه زیادی در مازندران وجود دارد که به این امر مشغولند.

محمد پنبه چی معاون علوم پزشکی مازندران نیز گفت: خدمات اجتماعی وظیفه انسانی همه ماست و انجام امور خیر، مصداقی از خدمات اجتماعیست که برای رفاه شهروندان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان دولت سهم خود را انجام می دهیم اما سهم دولت اندک است خواستار یاری خیران شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا