گوناگون

سخنگوی هیات رییسه مجلس:ایجاد تحرک و پویایی در اقتصاد مهمترین هدف اقتصاد مقاومتی است

81159259 5686669

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعبدالرضا مصریˈ عصر شنبه در همایش تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی که در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هر اقتصادی که بخواهد پیشرفت کند باید مقاوم سازی شود و رهبر انقلاب نیز از سال 86 به بعد مباحث اقتصادی را مطرح کرده و به آن توجه ویژه داشتند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به درستی در جامعه پیاده کنیم نیاز به رعایت نکات و مسائلی داریم که اولین آن ها گفتمان واحد برای ایجاد یک وحدت رویه در کار است.

مصری گفت: اگر عموم مردم جامعه به این باور برسند که اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد کشور است به طور قطع، همگی برای اجرای هرچه بهتر آن تلاش کرده و تا آن را محقق نکنند دست از تلاش و کوشش بر نمی دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های اقتصاد مقاومتی انعطاف پذیری آن با دنیای اطراف است و می توان ایران را هرچه بیشتر با دنیا وصل کند.

وی افزود: ایران اسلامی کشوری بسیار غنی و ثروتمند و از لحاظ منابع خدادادی یکی از کشورهای بی نظیر در دنیاست به گونه ای که 16 درصد ذخائر نفتی جهان و حدود 11 درصد ذغال سنگ جهان در ایران وجود دارد، علاوه بر این 50 میلیون هکتار زمین قابل کشت نیز در کشور داریم که متاسفانه به درستی از این منابع خدادادی استفاده نمی کنیم.

مصری یکی دیگر از ویژگی های اقتصاد مقاومتی را تکیه بر خود و ظرفیت های داخلی عنوان کرد و گفت: برای اجرای موفق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولیدات داخلی باید از ظرفیت مردمی به خوبی استفاده کرد و با تقویت بخش تولیدی زمینه ای فراهم کنیم که نیاز به واردات به حداقل خود برسد.

وی همچنین از مصرف بی رویه در کشور نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هدر رفت منابع در کشور بیش از حد استاندارد است که در زمینه محصولاتی مانند نان، بنزین، کاغذ و دارو مشکل بیش از پیش به چشم می خورد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه وابستگی کشور به نفت را یکی از مهمترین تهدیدهای فعلی عنوان کرد و گفت: این وابستگی تاکنون لطمه های زیادی به بخش اقتصادی ما وارد کرده و باید هرچه سریعتر از این وابستگی کاست.

مصری، اصلاح الگوی مصرف در جامعه را نیز خواستار شد و گفت: این کار نیاز به تغییر فرهنگ مصرف مردم دارد و باید این فرهنگ در کشور به خوبی جا بیفتد که به اندازه مصرف کرد و از زیاده روی و چشم و هم چشمی خودداری کنیم چرا که مصرف گرایی یکی از آفات خطرناک هر جامعه ای می تواند باشد.

وی همچنین از وابستگی به نفت، تورم و بیکاری به عنوان سه عامل اصلی که مانع از توسعه و پیشرفت واقعی و همه جانبه کشور شده یاد کرد و گفت: اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی می تواند این عوامل را از بین برده یا کاهش دهد.

مصری تاکید کرد: اینکه آمریکا ایران را تهدید به حمله نظامی می کند دروغ و بلوفی بیش نیست چرا که لطمه این کار برای خود آمریکایی ها بیشتر است، امروز جنگ ایران و آمریکا جنگ اقتصاد است و آن ها تمام تلاششان را به کار گرفته اند تا مانع از پیشرفت اقتصاد کشورمان شوند.

وی در پایان بر حمایت از واحدهای تولیدی تاکید کرد و از تهیه طرحی در مجلس خبر داد که به موجب آن تمامی دستگاه های دولتی موظف خواهند شد تا ظرف سه ماه قوانین مزاحم را شناسایی و به مجلس ارائه کنند تا مجلس شورای اسلامی نیز رای به حذف آن ها داده و قوانین جدیدی را وضع کند.

7458/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا