گوناگون

وزارت ارتباطات برای کاهش مشکلات مخابرات واینترنت در کشور تلاش می کند

81159352 5686781

به گزارش ایرنا، مرتضی براری شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات مخابرات شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: برنامه سال 93 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که در استان ها، برنامه توسعه با هماهنگی، پایش و تضمین مدیران اجرایی انجام شود.

وی اضافه کرد: دراین ارتباط رصد مشکلات استان ها، توسعه زیرساخت ها و حوزه آی سی تی، دولت الکترونیک وشرکت های دانش بنیان محور برنامه های این وزارت در استانهاست.

** توسعه اینترنت پرسرعت روستایی و فیبرنوری در استان بوشهر

براری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اینترنت پرسرعت در 135 روستای استان بوشهر تا پایان اردیبهشت جاری راه اندازی خواهد شد که از این شمار45 روستا مربوط به شهرستان دشتستان است و فرمانداری باید روستاهای اولویت دار را اعلام کند.

وی بیان کرد: همچنین 651 کیلومتر فیبرنوری دراستان بوشهر تا پایان سال جاری احداث می شود که از این میزان 265 کیلومتر در دشتستان است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: همچنین تا پایان اردیبهشت جاری 10روستای استان بوشهر که فاقد تلفن ثابت هستند به این امکان مجهز خواهند شد .

وی بیان کرد: برای ایجاد مسیر اینترنت استان بوشهر از استان فارس و خوزستان نیز کمیته ای زیر نظر وزیر ارتباطات ایجاد شده که امیدواریم تا آخر امسال این مشکل نیز برطرف شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برخی روستاهای دشتستان از هرگونه امکانات ارتباطی محروم هستند و بهبود وضعیت اینترنت و مخابرات از دغدغه های این شهرستان است.

حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد اضافه کرد: شهرستان دشتستان یکی از شهرستان هایی است که قابلیت توسعه و رشد دارد و روستاهای آن برای توسعه به زیرساخت صحیح نیاز دارند.

وی یادآور شد: زیبنده نیست با گذشت 35 سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، برخی روستاهای فاقد ارتباطات تلفنی باشند.

موسوی نژاد گفت: مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان دشتستان زیاد و سرعت اینترنت در برخی نقاط بشدت پایین است.

وی اظهارکرد: براسس پیشنهاد بیشتر متخصصان شبکه اینترنت و فیبر نوری باید از سمت فارس به استان بوشهر متصل تا مشکل پایین بودن سرعت اینترنت برطرف شود.

شهرستان دشتستان با 250 هزار نفر جمعیت و مرکزیت شهر برازجان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است. ک/2

7213/539 ** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا