گوناگون

سردارنقدی:بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در کشور پیشتاز است

81157159 5682898

به گزارش پنجشنبه ایرنا، سردار ˈ محمدرضا نقدی ˈ در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی آبادان در سالن اجتماعات بسیج در قدمگاه امام رضا(ع) این شهر افزود: بسیجیان پیش از آنکه به فکر شعار دادن باشند با دستان خالی همچون سال های جنگ در راستای عملی کردن منویات رهبری تلاش می کنند.

وی اظهار داشت: درست است آمار و ارقامی در خصوص طرح های خدمت رسانی بسیج سازندگی ارایه می شود اما در واقع حرکت بسیج فراتر از این آمار است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به حرکت بسیج در مسیر گفتمان تولید افزود: اکنون فعالیت هایی که در بسیاری از روستاها فراموش شده توسط بسیج احیا شده اند.

وی از سرگیری شیوه های سنتی را یادآور شد و گفت: شیوه های نوین نیز با دانش روز در حال اجرا هستند.

سردار نقدی اضافه کرد: با احیای امکانات و ظرفیت های فراموش شده می توانیم در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود گفت: باید در این راه گام های بلندتر، بهتر و بیشتری برداریم که البته این موضوع مسوولیت ما را سنگین تر می کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج سالهاست که در روستاها مشغول ساخت و ساز مراکز بهداشتی، مسجد، حسینیه، غسالخانه و لوله کشی و غیره برای محرومان است.

وی با اشاره به تغییری جهشی در برنامه های تابستانی سال جاری اظهارکرد: این تغییر پیش از آغاز اردوهای جهادی و دانشگاهی شروع می شود.

سردار نقدی افزود: باید به سوی فعالیت های تولیدی و اشتغالزایی در مناطق محروم سوق یابیم تا محرومان بتوانند با ثروت خود خانه بسازند.

وی به وجود منابع عظیم آبی شامل نهرها و رودخانه ها در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از ظرفیت های موجود در استان خوزستان مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: استان خوزستان دارای ظرفیت های بسیار خوب و مناسبی است و باید از آنها بهره وری مطلوب کرد.

وی اظهار داشت: پرورش ماهی، اردک، غاز، تولید قارچ و خرما از ظرفیت های قابل بهره برداری در آبادان و خرمشهر می باشند.

سردار نقدی به سفر بیش از چهار میلیون نفر از اعضای کاروان های راهیان نور به شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: شایسته است تا کسانی که به این شهرها می آیند به هنگام بازگشت سوغات خاص این مناطق را به جای اجناس چینی خریداری کنند.

وی از رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری خواست تا عملکرد بسیج را منعکس کنند تا این عملکرد الگویی برای سایر بخش ها شود.

بیش از دو هزار و 300 طرح اقتصاد مقاومتی و 380 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در سطح کشور با حضور سردار نقدی در آبادان بهره برداری شد.ک/2

7279/7103

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا