گوناگون

قائم مقام وزیر کشور :توسعه طرح های سالمسازی دریا جزو برنامه های اولویت دار دولت است

81157161 5682937

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈ مرتضی میرباقری ˈ روز پنجشنبه درحاشیه بازدید از مجموعه ساحلی منطقه نمونه گردشگری ˈسیترای ˈ نوشهر درگفت و گو با خبرنگاران افزود: امروزیکی ازبرنامه های بلند مدت دولت این است که در قانون برنامه ششم توسعه نسبت به توسعه طرح های سالمسازی دریا یک ردیف بودجه خاص ملی درنظر بگیرد.

وی با اشاره به ورود سالانه دستکم 25 میلیون نفر از جمعیت کشور برای استفاده از دریا و جنگل به شمال کشور تعداد طرح های سالمسازی محدوده ساحلی این مناطق را پاسخگوی نیاز این شمار مسافر ندانست و ادامه داد :در صورتی که این موضوع به صورت ملی دیده شود تعداد طرح های سالمسازی دریا درسال های آینده به پنج برابرافزایش می یابد.

وی از جنگل و دریا دراین مناطق به عنوان یک ظرفیت بسیارمهم برای سرمایه گذاری ، اشتغال و نیز ایجاد مایه نشاط و امید درمیان مردم توصیف کرد و گفت : این دولت نیز با این رویکرد درصدد است تا با افزایش تعداد طرح های سالمسازی دریا و تامین امکانات بهداشتی ، گردشگری ، اقامتی ، پذیرایی و فرهنگی دراین بخش گام بردارد.

قائم مقام وزیر کشور گفت : درپی بازدیدی که از طرح های سالمسازی دریا دراستان گیلان و نیز مازندران صورت گرفت خوشبختانه بیشتر این طرح ها در بخش زیرساخت و توسعه با مشکلاتی مواجه بودند که امیدوارم با تهیه یک گزارش جامع در این بخش و ارایه آن به وزیر کشور تصمیمات قابل توجهی برای رفع آن گرفته شود.

میرباقری همچنین در خصوص ایجاد سازمان توسعه عمران ساحلی نیز اظهارکرد : هرچند این طرح نیز جزو مصوبه مجلس شورای اسلامی است دولت برای رفع موانع و مشکلات ایجاد این نهاد، در آینده نزدیک این موضوع را با جدیت پی گیری خواهد کرد.

وی گفت : با تاسیس این نهاد بیشتر نگرانی مسوولان نهادهای ذیربط درزمینه تولیت واحد سواحل برطرف خواهد شد.

338 کیلومتر از سواحل دریای خزر در استان مازندران واقع است و دراین محدوده ساحلی مازندران حدود 80 طرح سالمسازی فعالیت دارد.ک/3

**624/621/402 ** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا