گوناگون

طرح جیره‌بندی آب مشهد به تصویب رسیده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: طرح مدیریت یکپارچه ترافیک مشهد باید عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمدحسن واحدی صبح امروز 9 اردیبهشت ماه در بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تالار شورا برگزار شد، اظهار کرد: طرح مدیریت یکپارچه ترافیک مشهد با کمک فرماندهی انتظامی خراسان رضوی آماده شده است و باید عملیاتی شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در تهران و توفیق آن تاکید کرد: این طرح در مشهد نیز باید اجرا شود.

واحدی، آلودگی هوا را یکی دیگر از معضلات شهر مشهد عنوان کرد و افزود: سال گذشته مشهد 233 روز آلوده و ناسالم داشت و باید در این زمینه اقدام مناسبی انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیروگاه توس مشهد را یکی از عوامل افزایش آلودگی هوای شهر دانست و خاطرنشان کرد: این نیروگاه روزانه 3.8 میلیون لیتر فسیل مصرف می‌کند که این امر آلودگی زیادی را به دنبال دارد.

وی حاشیه شهر مشهد و تهیه طرح برای حریم شهر را از دیگر مسائلی عنوان کرد که شورای شهر باید به آن توجه ویژه داشته باشد.


طرح جیره‌بندی آب مشهد به تصویب رسیده است

واحدی با تاکید بر کمبود آب مشهد خاطرنشان کرد: تا پایان سال 92 شهر مشهد 57 درصد کاهش بارندگی داشته و ورودی آب به سد دوستی متوقف شده است؛ در حال حاضر از ذخیره آب استان استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد تامین و توزیع آب مشهد تشکیل شده و مصوباتی داشته است، تصریح کرد: طرح جیره‌بندی آب مشهد به تصویب رسیده است.

واحدی با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: به عقیده من رهبر با این نامگذاری می‌خواهند نکته‌ای را به مدیران دیکته کنند و آن این است که در کشور ما مهندسی تکمیل شده است و باید مدیریت را وارد کارهای خود کنیم.

معاون استاندار با اشاره به انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 خاطرنشان کرد: شورای شهر باید برای این امر فکری اساسی بکنند؛ باید طرح و لایحه‌ای از سوی شهردار تقدیم شورا شود و ما نیز به عنوان پشتیبان عمل می‌کنیم.

سند اجرایی اقتصاد مقاومتی مشهد باید تولید شود

وی ادامه داد: سند اجرایی اقتصاد مقاومتی مشهد باید تولید شود که در آن اقدامات و مسئولیت‌های کار تیمی، عملیاتی و نقش وظیفه دولت، مسئولان و مردم مشخص شود.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، امیر سرتیپ علی جهانشاهی، فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) در جلسه علنی امروز شورای شهر از تعامل خوب شورا و شهرداری پایگان نظامی استان قدردانی کرد و افزود: خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار است اما خدمت در شهر مشهد ویژگی خاصی دارد، زیرا فردی که برای خدمت در مشهد انتخاب می‌شود قبل از انتخاب توسط مردم باید از سوی امام رضا(ع) انتخاب شود.

وی در خصوص جابه‌جایی پادگان لشکر 77 اظهار کرد: به منظور خدمت‌رسانی بهتر به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قبل از دریافت هرگونه اعتباری در این زمینه اقدام کردیم.

جهانشاهی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس دولت برای جابه‌جایی پادگان‌ها اعتباری را اختصاص نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: با این حال ما در مشهد برای جابه‌جایی پادگان لشکر 77 از اعتبارات پادگان‌ها و شهرهای دیگر استفاده کردیم.

فرمانده لشگر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) با اشاره به اینکه تاکنون دو گردان را جابه‌جا کردیم، تصریح کرد: در هفته‌های آینده نیز دو گردان دیگر جابه‌جا خواهند شد.

وی با بیان اینکه سایر بخش‌های پادگان نیز در شرف ساخت و ساز است، اظهار کرد: اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم گره‌های ترافیکی مشهد هرچه زودتر باز شود.

جهانشاهی از شهرداری و شورای شهر مشهد خواست در خصوص فضای انتفاعی پادگان کمک بیشتری کنند.

وی ‌تصریح کرد: از شورای شهر می‌خواهیم در خصوص اقدامات فرهنگی پادگان‌ها تلاش بیشتری در جهت خوش‌بین کردن جوانان به نیروهای مسلح انجام دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا