گوناگون

شوراها در احیای بافت فرسوده جدی عمل کنند/ لزوم همکاری مردم با طرح‌های عمرانی شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش پیش از ظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی شورا در تالار معصومیه استانداری قم با اشاره به نیازهای شهر قم و وظایف شورای شهر و شهرداری اظهار داشت: امروز بافت فرسوده مشکلات بسیاری در مسیر پذیرایی از زائران قرار داده که برای برطرف کردن آن همت جدی نیاز است.

وی افزود: بر اساس آمار دقیقی که با استفاده از دوربین‌های شمارش‌گر گرفته شده، امسال 10 میلیون مسافر تنها در فاصله زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین وارد استان قم شده‌اند که از این تعداد 8 میلیون و 500 هزار نفر به شهر قم آمده‌اند.

استاندار قم با اشاره به ورود 6 میلیون نفر و 500 هزار نفر در این بازه زمانی به محدوده حرم و جمکران خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر قم باید در بودجه شهرداری مسئله رسیدگی به هسته مرکزی شهر را مدنظر قرار داده و در این مسیر به استانداری کمک کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی باغ راه بهار در خیابان بهار گفت: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که متناسب با پذیرایی از زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) باشد.

صالحی منش، همکاری مردم را یکی از لوازم ساماندهی هسته مرکزی شهر دانست و افزود: گاهی مشاهده می‌کنیم طرح‌های خوبی که شهرداری در دستور کار قرار می‌دهد به خاطر عدم همکاری مردم به مشکلات بزرگی برمی‌خورد.

طرح راه‌اندازی بلوار شهید روحانی که مدت‌هاست از سوی شهرداری منطقه یک پیگیری می‌شود، مثالی بود که استاندار قم در این زمینه به آن اشاره کرد.

این طرح به خاطر عدم توافق یکی از مالکان متوقف شده و امکان بهبود عبور و مرور در خیابان آذر و خیابان‌های اطراف را از تمام مردم گرفته است. استاندار قم از اعضای شورا خواست در اینگونه موارد واسطه‌گری کرده و مانع از رکود در طرح‌های عمرانی شوند.

وی همکاری مردم را یکی از مهم‌ترین لوازم رسیدن به شهر مطلوب دانست و از مردم خواست بیش از پیش با شهرداری همراه بوده و در برابر قانون تمکین کنند.

شورای شهر از اقدامات اجرایی استان حمایت کند

حجت الاسلام صالحی منش به حضور 117 هزار منتخب مردم از 230 شهر و 35 هزار روستای کشور در شوراها اشاره کرد و گفت: اولین کسی که بنیاد شورا را در تاریخ اسلام گذاشت، رسول اکرم(ص) بود که در آستانه جنگ احد با مسلمانان در روش مقابله با دشمن مشورت کرد و حتی نظر آنها را با اینکه خلاف نظر خود او بود، پذیرفت.

وی شوراها را مجالی برای کشف استعدادهای عمومی در اداره امور دانست و افزود: این نهاد در تصمیم‌گیری‌های اداری می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

استاندار قم به انتقاد رئیس شورای اسلامی شهر قم درباره کم کردن اختیارات قانونی شوراها اشاره کرد و گفت: شورای محترم شهر قم باید آنقدر در امور موفق جلوه کند که تمام دستگاه‌های اجرایی داوطلبانه برای همکاری با شورا اقدام کنند.

وی از شورای شهر قم خواست از اقدامات اجرایی استان حمایت کند و با تعامل کامل با دستگاه‌ها در مسیر جلب رضایت مردم بکوشد.

حجت الاسلام صالحی منش به نقش مهم مردم در تصمیم‌گیری‌ها در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: تمام مسئولان مستقیم یا غیر مستقیم از سوی مردم انتخاب می‌شوند و هر پولی در کشور بخواهد جا به جا شود حتی اگر مقام معظم رهبری بخواهد بودجه‌ای برای امری در نظر بگیرد باید با اطلاع و موافقت یک نهاد مردمی مانند مجلس شورای اسلامی باشد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا