گوناگون

رهاسازی یک بهله سارگپه در منطقه‌ی کمرسرخ سرایان

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست سرایان گفت: یک بهله سارگپه که از ناحیه بال دچار آسیب‌دیدگی شده بود پس از تیمار در منطقه کمرسرخ سرایان رها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، «عبدالله اسدی‌برون» گفت: یک بهله سارگپه پس از تحویل یکی از دوستداران حیات وحش به اداره‌ی حفاظت محیط زیست سرایان به مدت 10روز تیمار و مراقبت شد و پس از به دست آوردن قدرت پرواز و توانایی زندگی در طبیعت به زیستگاه خود بازگشت.

اسدی‌برون گفت: سارگپه‌ها گردن کوتاه بال‌های پهن و دمی نسبتاً کوتاه دارند مانند عقاب‌های کوچک هستند اما سر و منقارشان به نسبت کوچک‌تر است و رنگ پر و بال آن‌ها بسیار متغیر است سارگپه معمولی طولی حدود 50 تا 55 سانتی‌متر داشته و تفاوت این پرنده با سارگپه پا بلند در این است که دمش راه راه عرضی باریک قهوه‌ای و خاکستری و نوار انتهایی پهن تیره دارد.

وی افزود: این پرنده از پستانداران کوچک مثل خرگوش و پایکا و موش و بندرت از پرندگان کوچک تغذیه کرده و گاه نیز به لاشه و مردار علاقه نشان می‌دهد.

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست سرایان خاطرنشان کرد: زیستگاه این پرنده کوهپایه‌های دور دست کشتزارها و نواحی پردرخت است و روی صخره‌های ساحلی درخت‌ها و زمین‌های ناهموار آشیانه‌سازی می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا