گوناگون

احداث بزرگ‌ترین زیرگذر غرب کشور در ساوه

رئیس شورای اسلامی ساوه گفت: قوانین شوراها دارای نواقص بسیار زیادی است که عملکرد شورا را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، محمود نجفی که به همراه تنی چند از اعضاء شورای اسلامی شهر ساوه به مناسبت روز شوراها در دفتر خبرگزاری ایسنا نمایندگی شهرستان ساوه حضور یافتند، افزود: اصل 101 تا 106 قانون اساسی به شوراها اختصاص دارد اما، متأسفانه نواقص بسیاری دارد.

وی با اشاره به برخی از این نواقص، اضافه کرد: وظایف بسیاری به شوراها محول شده است اما محدودیت زیادی برای آنها لحاظ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بنیان شوراها برگرفته از قرآن است، اظهار کرد: در برخی از جنگ‌های زمان پیامبر اکرم(ص) مانند احد، سپاه اسلام با تصمیم‌گیری گروهی، خرد جمعی و شورا بر سپاه کفار پیروز شدند.

نجفی با تأکید بر اینکه شوراها مهمترین نهاد تأثیرگذار بر مدیریت شهری هستند که 15 سال است از شکل‌گیری آنها می‌گذرد، گفت: هرچه بیشتر از تأسیس شوراها می‌گذرد، آنها بیشتر جای خود را پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه اعضاء شورا با فرهنگ مشورتی باید آزادانه نظر خود را بیان کنند، اظهار کرد: انتظار مردم از شوراها باید بر مبنای اصول و شرح وظایف آنها باشد.

وی ضمن تأکید بر اصلاح قانون شوراها، اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های موجود تنها 50 درصد افق پیش‌بینی‌شده شوراها محقق شده است.

رئیس شورای ساوه نداشتن برش کافی شوراها را از مشکلات موجود عنوان و اظهار کرد: یکی از وظایف شوراها بررسی عملکرد ادارات است اما قابلیت تکلیف‌دهی در آن تعریف نشده است، به همین جهت نتیجه‌بخش نیست.

وی با اشاره به بهتر شدن عملکرد شورای ساوه به دلیل افزایش اعضا به 13 عضو، تصریح کرد: با این افزایش تعداد، شورا از حالت فردمحوری خارج شده و با تقویت و افزایش خرد جمعی، تصمیم‌گیری نیز بهتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به انتظارات مردم از شوراها به عنوان نمایندگان خود، اظهار کرد: انتظارات مردم طبق نیازهای موجود است و توقع دارند با تغییر بدنه شورا، تأثیر رأی را در سرنوشت خود ببینند.

نجفی اظهار کرد: برخی از کاندیداها قبل از انتخابات وعده و وعیدهایی به مردم می‌دهند که پس از ورود به شورا متوجه فاصله حرف تا عمل می‌شوند که باعث ایجاد نارضایتی بین مردم می‌شود، به همین دلیل باید با مردم صادقانه برخورد کرد.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده شورای اسلامی ساوه، اعلام کرد: تحول اداری در شهرداری، ایجاد مناطق یک و دو شهرداری ساوه و کلنگ‌زنی آنها در اوایل خرداد ماه امسال، کلنگ‌زنی احداث بزرگترین زیرگذر غرب کشور به طول 2.5 کیلومتر در بلوار شهید بهشتی، ایجاد پارکینگ در اطراف بازار، تکمیل سالن‌های ورزشی، ادامه کنارگذر غربی تا جاده نورعلی‌بیک، توسعه بازار روز میوه و تره‌بار در سایر مناطق، تعریض حد فاصل میدان مادر تا میدان معلم خیابان شریعتی، تکمیل و بهره‌برداری از شبکه فاضلاب شهری، توسعه آب شیرین و… از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا