گوناگون

تيم ملي ايران مي‌تواند در برزيل موفق شود

به نقل از فدراسيون فوتبال، در ابتدا برونو درباره تخصص‌هاي حرفه‌اي خود اين گونه توضيح داد: دو تخصص دارم که تخصص اولم تمرين روي عملکرد بازيکنان است و در درجه اول روي تمرين بازيکنان چه در زمين مسابقه و چه در باشگاه بدنسازي تمرکز دارم و تخصص دومم هم ريکاوري و بازيابي سريع توانايي بازيکنان است.

وي ادامه داد: البته اين حرفه جديدي نيست و استفاده از آن به سال‌هاي اخير محدود نمي‌شود اما کاري که ما در تيم ملي فوتبال ايران انجام مي‌دهيم اين است که بيش از مواقع ديگر روي جزييات بازيکنان ريز مي‌شويم. البته براي من بسيار مهم، کليدي و همين طور دشوار است که بايد بررسي کلي در مسائل تمريني، تغذيه‌اي و ريکاوري و عملکردي کل بازيکنان داشته باشم. با دقت زيادي روي تک‌تک آنها کار مي‌کنم و اميدوارم در مسابقات موفق شويم.

برونو بيان کرد: از بودن در تيم ملي فوتبال ايران بسيار خوشحال هستم. به اين دليل که تجربه کار با ملي‌پوشان ايران را نداشتم. در درجه اول بايد خودم را به آنها اثبات مي‌کردم تا پس از آشنايي آنها با تخصصم و آماده‌سازي ذهن آنها برنامه‌هاي خود را روي بازيکنان اجرا کنم تا به اهداف مورد نظرم برسم.

برونو درباره شرايط بدني بازيکنان ايران در مقايسه با شرايط بدني بازيکنان باشگاه کورينتيانس گفت: کارم را در تيم ملي ايران از اردوي آفريقاي جنوبي شروع کردم و با توجه به اين که آن اردو با بازيکنان داخلي ليگ ايران برگزار شد و تازه مسابقاتشان به پايان رسيده بود، در واقع ميزان آمادگي و عملکرد بازيکنان در سطح پايين‌تري نسبت به شرايط حال حاضرشان قرار داشت. اطمينان دارم در صورت انجام برنامه‌ها و در صورتي که فرصت انتقال تجربه‌هايي که در باشگاه کورينتيانس به دست آوردم را داشته باشم، بازيکنان تيم ملي ايران همين روند رو به رشد خود را ادامه خواهند داد. از نکات جالبي که در بدو ورودم به تيم ملي در آفريقاي جنوبي نظرم را به خودش جلب کرد اين بود که متوجه شور و اشتياق بسيار زياد بازيکنان تيم ملي براي کار کردن، ارتقا بخشيدن و تمرکز برعملکردشان شدم.

وي درباره نحوه و مدت آشنايي با کارلوس کي‌روش گفت: به اين دليل که تجربه کار در باشگاه رئال‌مادريد را داشتم و کي‌روش هم تجربه مربيگري در اين باشگاه را داشت، چند مرتبه‌اي يکديگر را در شهر مادريد ديده بوديم اما آشنايي اصلي ما زماني به وجود آمد که کي‌روش به شهر سائوپائولو و براي بازديد از کمپ باشگاه کورينتيانس آمده بود. کي‌روش آنجا متوجه حضور من شده و از من خواست با تيم ملي ايران همکاري کنم.

برونو در پاسخ به اين سوال که سخت‌ترين بازي ايران در جام‌جهاني کدام بازي خواهد بود، گفت: مطمئنا براي ايران و همه تيم‌ها بازي نخست بسيار حائز اهميت است؛ چرا که شرايط روحي جديدي ايجاد مي‌کند و از نظر احساسي بازيکنان در سطح بالايي قرار مي‌گيرند. بدون شک احتياج داريم که بازي اول جام‌جهاني را خوب شروع کنيم تا بتوانيم روياهاي خود را زنده نگه داريم و اميدوارانه به مرحله بعد صعود کنيم. البته اعتقاد قلبي من اين است که به هيچ وجه نمي‌توانيم پيش از شروع يک بازي درباره آن صحبت کنيم و يادمان نرود که بازي فوتبال هميشه يازده مقابل يازده است. اعتقاد دارم که بازيکنان تيم ما مي‌توانند موفق شوند؛ چرا که اين تيم قلب بزرگي دارد.

مربي تجزيه و تحليل بدني تيم ملي در آخرين سوال نسبت به شناخت قبلي و همکاريش با تيم ملي ايران گفت: اين را بايد بگويم که از همکاري با تيم ملي ايران بسيار خوشحال هستم و اين باعث افتخارم است. البته اين فرصت بسيار خوبي براي من هم هست؛ چرا که شناخت بهتر و بيشتري از تيم، مردم و فرهنگ غني ايران پيدا کردم و متوجه اين موضوع شدم که خيلي از مطالب مشترک بين ايران و برزيل وجود دارد. ملت برزيل هم در چند سال گذشته با مشکلات رو‌به‌رو بوده است اما مانند ملت ايران هيچ موقع قطع اميد نکرده و مبارزه جويانه براي رسيدن به هدفشان تلاش کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا