گوناگون

جاده خوزستان از مسیر سد کارون 4 درچهارمحال و بختیاری بازگشایی می شود

81193039 5746850

به گزارش ایرنا، ˈقاسم سلیمانی دشتکیˈ روز یکشنبه در جمع دهیاران، بخشداران و نمایندگان شوراهای اسلامی شهرهای استان در شهرکرد افزود: در بازدید اخیر مسوولان استانداری از پروژه جاده کارون 4 (جاده جایگزین شهرکرد – ایذه) مراحل نهایی این پروژه درحال انجام است .

وی درادامه ازاختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای خرید ماشین آلات وتجهیزات و مصالح جاده سازی برای مسیرهای دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ خبرداد.

سلیمانی با بیان اینکه جاده دهستان موگویی در شش ماه ازسال به دلیل بارش برف مسدود می شود، اظهار داشت: راه ارتباطی حدود 16 روستا در این منطقه در فصل سرما با مرکز شهرستان کوهرنگ قطع می شود .

سلیمانی ادامه داد: با وجود اینکه ساخت راه در این مسیر توجیه اقتصادی ندارد اما روستاییان این دهستان نیز تمایلی به تجمیع در یک منطقه ندارند .

وی افزود: براین اساس دولت بهسازی مسیر سوشه الیگودرز در استان لرستان که راه ارتباطی این دهستان در فصل سرما با مراکز شهری است را آغاز کرده و از گردنه عسل کشان در چهارمحال و بختیاری نیز زیر ساخت های این مسیر بهسازی می شود .

استاندارچهارمحال و بختیاری تجهیز ستاد مدیریت بحران استان به پایگاه هوایی و ساماندهی آتش نشانی های روستایی را از دیگر اقدامات دردست اجرای استانداری برای توسعه روستاها دانست.

قاسم سلیمانی میزان اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته استان را 224میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و 140میلیارد ریال اعتبارات حاصل از فروش نفت عنوان کرد و گفت: با پیگیری های استانداری و براساس مصوبه اسفندماه گذشته برای سال جاری 740میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص یافت که بیش از دو برابر کل بودجه سال 92 بوده است .

وی افزود: اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال نیز از طریق چانه زنی با مسئولان کشوری برای اجرای برخی پروژه های استان تخصیص داده شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه تعدد مالکیت و خرده مالکی در اراضی را از مشکلات اجرای طرح های کشاورزی در استان عنوان کرد و بیان داشت: یکپارچه سازی اراضی با حفظ مالکیت از راهکارهای موثربرای حل این مشکل است .

سلیمانی افزود: روستاییان باید با توافق و یکپارچه سازی اراضی در جهت توسعه روستاها گام بردارند .

وی از وجود 835روستا در استان خبرداد و اظهارداشت: 766 روستا ازاین تعداد دارای سکنه است که 367 روستای آن فاقد شوراست.

سلیمانی شورا و دهیاری ها را پل ارتباطی مردم و مسئولان دانست و افزود: برای تشکیل شورا دراین روستاها هرچه سریعتر باید اقدام شود تاصدای مردم این روستاها نیز به گوش مسئولان برسد .

به گزارش ایرنا، این جلسه با حضور معاون توسعه روستایی کشور و جمعی از نمایندگان، بخشداران 25 بخش و 400دهیار از 9 شهرستان چهارمحال و بختیاری برگزار شد .

8125/558/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا