Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

سرعت رکورد دانلود در آلمان با ۱۲۵ گیگابایت بر ثانیه شکسته شد

سرعت رکورد دانلود در آلمان با ۱۲۵ گیگابایت بر ثانیه شکسته شد که تا به حال سرعت دانلود در اینترنت چیزی کمتر از رکورد فوق بوده و اصلا قابل قیاس با سرعت سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه سرویس Google Fiber که چندی پیش ثبت شد ، نخواهد بود . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

سرعت رکورد دانلود از یک طرف و از طرف دیگر سرعت اینترنت در فضای مجازی از هر چیزی مهم تر است اما نباید فراموش کرد که دستیابی به ذخیره و یا دانلود میزان حجم نیز در این فضا بسیار مهم است .سرعت رکورد دانلود در آلمان 

چندی پیش  سرویس Google Fiber توانسته بود با ثبت سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه رکورد سرعت اینترنت در جهان را بدست بیاورد . اما حالا داشنمندان آلمانی  روی خط‌ های شبکه‌ی فیبرنوری به سرعتی معادل ۱۰۰۰ برابر سرعت سرویس Google Fiber برسند .

این آزمایش بصورت مشترک میان دانشگاه مهندسی مونیخ، یکی از آزمایشگاه‌های نوکیا و سازمان Deutsche Telekom T-Labs انجام گرفته بود و در آن محققان توانستند سرعت ۱ ترابیت بر ثانیه را ثبت کنند .

ثبت رکورد دانلود در آلمان

جالب است بدانید این آزمایش توسط یک دستگاه مک‌بوک ایر و در یک شرایط کاملا خاص انجام شد . همانطور که می دانید هنوز هیچ دستگاهی ساخته نشده که بتواند میزان ۱۲۵ گیگابایت داده را در یک ثانیه در خود ذخیره کند به همین دلیل تنها سرعت ثبت شده در این آژمایش ملاک شکسته شدن رکورد سرعت اینترنت است .

بد نیست بدانید که سرعت دانلود  ۱۲۵ گیگابایت بر ثانیه به این معناست که شما می توانید کل سریال بازی تاج و تخت یا همان Game of Thrones را تنها در عرض یک ثانیه آن هم با بالاترین کیفیت ممکن دانلود کنید .سرعت رکورد دانلود در آلمان

تصور کنید که چنین سرعتی در دسترس عموم قرار بگیرد با فرض اینکه میزان  هزینه آن هم تا حدی بصرفه باشد چه اتفاقی خواهد افتاد !. احتمالا در آن زمان تنها مشکلی که وجود خواهد داشت میزان حافظه است . حتی این احتمال وجود دارد که هارد های اکسترنال به علت افزایش تقاضا بصورت کلی در بازار ها کمیاب شوند .

در هر صورت حالا تا آماده شدن زیر ساخت در هر کشوری برای چنین سرعتی زمان بسیار طولانی باقی مانده . اما سوال اصلی اینجاست آیا چنین سرعت اینترنتی می تواند کاری کند که همه ما از زندگی اجتماعی خداحافظی کنیم ؟

منبع  : sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا